ورود به پنل کاربری

سامانه پیشخوان اطلاع رسانی دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1399/6/4 | 

مقدمه:
سامانه پیشخوان اطلاع رسانی یک درگاه ارائه خدمات اولیه هست که یک شمای کلی به کاربران در زمان ورود ارائه می‌دهد و دسترسی آنها به خدمات مختلف سازمان را تسهیل می‌کند. این سرویس می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروفایل کاربری باشد و امکانات بیشتری را علاوه بر پروفایل کاربری در خود جای دهد. از جمله این امکانات می‌توان به تعیین لینک دسترسی به سایر سامانه‌های سازمان، ارتباط اولیه با سایر سامانه‌ها (از طریق وب‌سرویسها یا درگاه‌های استاندارد ارائه شده در سایر سامانه‌ها) و کسب اطلاع از آخرین وضعیت کاربر در سایر سامانه‌ها اشاره نمود.
 

شرح خدمات:
در پیشخوان مذکور هر کاربر با توجه به گروه کاربری خاصی که قرار گرفته است، برخی اطلاعات مهم را دریافت خواهد کرد. به عنوان نمونه اطلاع رسانی و اعلان تقویم آموزشی، اطلاع از وضعیت درخواست های آموزشی، اطلاع از درخواست های دانشجویان توسط اعضای هیات علمی ، اطلاعات مربوط به ایمیل های خوانده نشده، اطلاعات در خصوص نامه های خوانده نشده در اتوماسیون اداری، اطلاعات حضور و غیاب و ..... لازم به ذکر است که این اطلاعات از سامانه ها استخراج شده و به اطلاع کاربر مربوطه (عضو هیات علمی یا دانشجو و یا کارمند) قرار میگیرد تا کاربر به سامانه مطلع گردد که در سامانه مربوطه باید وارد شده و اقداماتی صورت دهد.

برخی از قابلیت های پیشخوان مذکور:
  • مجهز به تقویم هجری شمسی
  • امکان هدایت کاربر به سامانه‌های دیگر از طریق میز خدمت
  • امکان مشاهده میزان مصرف ترافیک اینترنت
  • امکان مشاهده و دریافت مستندات مختلف
  • مشاهده تعداد ایمیلها/نامه‌های خوانده نشده
  • قابلیت اتصال به Ldap و SSO جهت احرازهویت کاربران
  • امکان اطلاع ‌رسانی از طریق میز خدمت
  • امکان اتصال به درگاه‌های بانکی جهت انجام امور مالی افراد (شارژ کارت تغذیه و غیره)
  • امکان اتصال به سیستم کتابخانه
  • امکان مشاهده و دریافت فرم‌های دانشگاهی و فرآیندهای مربوط به ثبت‌نام و فارغ التحصیلی
  • امکان درخواست عضویت در فهرست‌ پستی از طریق میز خدمت
  • امکان اتصال به سامانه مدیریت درخواست‌ها برای دریافت خدمات Help Desk و پشتیبانی و  افزایش دسترس پذیری از طریق ایجاد نقطه واحد تماس
  • امکان مشاهده پروفایل کاربری و ویرایش مواردی که کاربر دسترسی دارد.
 

مراحل اجرای پروژه:
  • در راستای اجرای پروژه سیستم احراز هویت متمرکز، پس از بررسی سایر محصولات شرکت منتخب سامانه پیشخوان اطلاع رسانی بصورت رایگان دریافت گردید.
  • بررسی دسته های کاربری مورد نیاز و گزینه های لازم جهت ارائه در داشبورد .
  • در این راستا برخی مکاتبات جهت اعلام موارد مورد نیاز آموزشی ارسال شده است.
 
راه اندازی و پشتیبانی خدمت:
شرکت متن باز سامان
 

درخواست خدمت:
بصورت اتوماتیک ایجاد می گردد و نیازی به درخواست شخصی نیست.

 
مستندات خدمت:
-----------

 
کارشناس خدمت:
خانم شهرزاد معتمدی مهر

 
شماره تماس کارشناس:
۰۲۶۳۴۵۱۰۲۴۸

 
ایمیل کارشناس:
motamedikhu.ac.ir
 

وضعیت خدمت: در حال اقدام
 

دفعات مشاهده: 174 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر