ورود به پنل کاربری

گزارش ۹۸

 | تاریخ ارسال: 1399/6/4 | 
گزارش مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خوارزمی 

 تهیه کننده: دکتر سیده لیلی میرطاهری (مدیر مرکز)

 کارشناسان مرکز فاوا


( اسفند ۱۳۹۸)
 



 
مقدمه
گزارش ارائه شده شامل اقدامات صورت گرفته در مرکز فاوا دانشگاه خوارزمی از تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ تا ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ می باشد. گزارش تهیه براساس برنامه راهبردی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات به فعالیت­ها، وضعیت آنها، شرح اقدامات صورت گرفته و درصد پیشرفت تجمعی در ۱۲ ماه اول سال ۱۳۹۸ پرداخته شده است. در این قسمت وضعیت هر فعالیت شامل شروع، درحال مطالعه، درحال انجام، مسدود، اختتام می باشد.
 

۱- گزارش عملکرد مرکز فاوا منطبق بر برنامه راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه
 
ماموریت ۱: تامین زیرساخت های فناوری امن و قابل اعتماد
هدف: کاهش هزینه ها و سرعت بخشی انجام فرایندها در دانشگاه

 راهبرد ۱: تامین زیرساخت های نرم افزاری دانشگاه

ردیف

عنوان فعالیت/  اقدام

کارشناس مرتبط

شرح اقدامات

۱- ارتقاء سرویس پرتال دانشگاه خانم کریمی
بررسی وضعیت سامانه تارنمای (وب سایت) دانشگاه خصوصاً از جنبه های فنی ارتباطی، امنیتی و نظرسنجی در خصوص مشکلات عملکردی و بصری این سامانه
تهیه گزارش کامل از وضعیت پرتال واحدها به تفکیک و ارائه در جلسه مدیران دانشگاه
تهیه گزارشات از تجربه کاربری هر زیر پرتال و اعلام نواقص و ارایه پیشنهادات اصلاحی بصورت گزارش تفصیلی و ارسال به تمام معاونت ها و دانشکده ها جهت اعمال  (آقای دکتر شنبه زاده)
اقدام به تغییر زیرپرتال مرکز فاوا (خانم گلی)
 تشکیل کارگروه فاوا و ارائه توضیحات به کارشناسان معاونت ها
تقویت امکانات پرتال:
- راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک
- راه اندازی فرم نظر سنجی
- برقراری اتصال بین پرتال و سامانه گلستان
- بهبود نسخه موبایل پرتال
- اتصال پرتال به اکتیو دایرکتوری
- امکان ایجاد صفحه شخصی برای اساتید بغیر از صفحه پرتال
- ثبت پرتال در google analytics جهت مانیتور دقیق وضعیت سایت

 
هماهنگی باشرکت درخصوص طراحی مجدد (طی قرارداد جدید)
جمع آوری نیازمندیهای و انتظارات معاونت ها و دانشکده ها
? تهیه پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات درخصوص پرتال
? طراحی مجدد رابط کاربری با تجربه کاربری مناسب
? دریافت تاییدیه از ذینفعان
? 
استقرار نسخه اصلاح شده
? تدوین ساختار و فرآیندهای تامین محتوا
?
 تدوین ساختار و فرآیندهای ورود اطلاعات
? استخراج و جمع آوری خدمات واحدها و درج آنها در پرتال بصورت الکترونیکی
۲- راه اندازی ایمیل سرور جدید خانم گلی
 بررسی وضعیت موجود سامانه ایمیل فعلی دانشگاه از دیدگاه فنی، تهیه برنامه رفع مشکلات و یا تغییر سامانه (با توجه به شرایط)
 مطالعه سامانه های مطرح سرویس دهنده ایمیل
 بررسی شرکت های متعدد ارائه دهنده سرویس ایمیل در کشور و تشکیل جلسه با شرکت ها و دریافت پیش فاکتورها و خدمات جهت بررسی
 انعقاد قرارداد با شرکت پردیس پارس
 راه اندازی ایمیل سرور جدید بر روی سرورهای دانشگاه  به آدرس mail.khu.ac.ir
 انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید
 راه اندازی SMGجهت فیلترینگ ایمیل های نامناسب و غیر اخلاقی
 مانیتورینگ ایمیل در SMG
 اطلاع رسانی در دانشگاه در خصوص راه اندازی و ارسال گزارشات و نظرات به آدرس email_repkhu.ac.ir
 امکان بهره برداری از ایمیل دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی
 ساخت بیش از ۱۵۰۰ ایمیل جدید
 ایجاد فرم درخواست ایمیل و بازیابی پسورد در پرتال مرکز فاوا
 ایجاد فرم تمدید ایمیل برای دانشجویان فارغ التحصیل
✓ مرتب سازی ایمیل دانشجویان بر اساس شماره دانشجویی در اکتیو دایرکتوری
✓ ایجاد ou های جدید برای دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی برای راه اندازی سامانه خودکار ایمیل
ایجاد دامنه های مجزا برای ou های ایجاد شده 
✓ راه اندازی سامانه گزارشگیری سامانه ایمیل
راه اندازی سامانه خودکار ایجاد و تغییر پسورد ایمیل
? نظرسنجی
۳-
راه اندازی سامانه یکپارچه کتابخانه دانشگاه


آقای شیخی
و
کتابخانه مرکزی
 برگزاری چندین جلسه با مسئولین کتابخانه جهت نیاز سنجی
 برگزاری جلسه با شرکت پارس آذرخش (شرکت معرفی شده توسط مسئولین کتابخانه)
 مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت
 انعقاد قرارداد
 نصب سامانه بر روی سرورها
 پیکربندی سامانه
 انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید
! آموزش به کارکنان
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی
۴- راه اندازی سامانه انتشارات دانشگاه خانم گلی

آقای شیخی

اداره انتشارات

 برگزاری چندین جلسه با مسئولین و کارشناسان انتشارات جهت نیاز سنجی
 اعلام نیازمندی ها به شرکت یکتاوب
 دریافت دمو اولیه و اطلاع رسانی به کارشناسان انتشارات
 برگزاری جلسه مشترک کارشناسان انتشارات و شرکت یکتاوب
 راه اندازی سامانه انتشارات بر روی سرورهای دانشگاه
به آدرسpublish.khu.ac.ir

 برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان
انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان
? انجام فاز تست
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی
۵-
راه اندازی سامانه نشریات(مجلات)
یکپارچه سبا

 
خانم گلی
و
اداره انتشارات

 برگزاری چندین جلسه با مسئولین و کارشناسان نشریات جهت
نیاز سنجی

  دریافت نیازمندیها از نشریات
 اعلام نیازمندی ها به شرکت یکتاوب
 دریافت دمو اولیه و اطلاع رسانی به کارشناسان نشریات
 برگزاری جلسه مشترک کارشناسان نشریات و شرکت یکتاوب
راه اندازی سامانه نشریات بر روی سرورهای دانشگاه
برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان
برگزاری جلسه با شرکت سینا وب
برگزاری جلسه با کارشناسان نشریات و شرکت یکتاوب جهت بازنگری سامانه نشریات
انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان
? انجام فاز تست
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی

۶- ایجاد بانک جامع نرم افزاری دانشگاه جهت دانلود
آقای شیخی  جمع آوری نرم افزارهای عمومی پرکاربرد
 دسته بندی و ذخیره سازی در سرور دانشگاه
 راه اندازی  ftp server
 اطلاع رسانی
راه اندازی web server
?نظرسنجی
۷- نصب و راه اندازی نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه آقای امیراحمدی(کرج)

خانم نیاخلیلی
(کرج)


آقای شیخی(تهران)


 
? نصب و راه اندازی نرم افزار solarwind  در تهران و کرج و دریافت گزارشات روزانه و بررسی آنها و ایجاد دسترسی راه دور
? دریافت پنل مدیریت پهنای باند از شرکت پارس آنلاین و بررسی گزارشات مصرف پهنای باند
? بررسی گزارشات مصرف اینترنت و اینترانت از فایروال
? درخواست دریافت پنل مدیریت پهنای باند از فیزیک نظری و عدم همکاری تاکنون
?دریافت پنل مدیریت پهنای باند از فیزیک نظری و بررسی گزارشات مصرف پهنای باند
? ایجاد اتاق مانیتورینگ
نصب و راه‌اندازی نرم افزار Manage Engine Op Manager و ایجاد دسترسی راه دور
نصب نرم افزارهای مانیتورینگ سرورها
۸- راه اندازی مکانیزم خودکارسازی گرفتن نسخه پشتیبان از سامانه ها خانم نیاخلیلی (کرج)

آقای امیراحمدی
(کرج)

آقای شیخی(تهران)
 بررسی وضعیت گرفتن نسخه پشتیبان از سامانه ها
 دریافت نسخه پشتیبان از سامانه اتوماسیون چارگون
 دریافت نسخه پشتیبان از سامانه گلستان
 دریافت نسخه پشتیبان از سامانه پرتال
 دریافت نسخه پشتیبان از سامانه ایمیل
 دریافت نسخه پشتیبان از سامانه نشریات
 دریافت نسخه پشتیبان از دامین کنترلر
 
۹- راه اندازی سامانه دانش آموختگان دانشگاه خوارزمی خانم کریمی
و
کانون دانش آموختگان
(معاونت فرهنگی)
 برگزاری جلسه با مسئولین دانش آموختگان جهت نیاز سنجی
دریافت نیازمندیها از واحد دانش آموختگان
بررسی نیازمندی ها و تهیه پلتفرم مورد نیاز جهت ارائه به شرکت طراح
دریافت دمو اولیه و اطلاع رسانی به کارشناس دانش آموختگان
✓ ارسال نامه به مسئولین دانش آموختگان جهت دریافت نظرات اصلاحی آنها
برگزاری جلسه مشترک کارشناسان نشریات و شرکت یکتاوب و عدم حضور مسئولین دانش آموختگان
? برگزاری مجدد جلسه
? راه اندازی سامانه نشریات بر روی سرورهای دانشگاه
? برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان
? انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان
? انجام فاز تست
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی
۱۰- راه اندازی سامانه ثبت نام دانشجویان خارجی
 
خانم کریمی
و
مدیریت بین الملل

 
برگزاری جلسه با مسئولین بین الملل جهت نیاز سنجی
دریافت نیازمندیها از واحد بین الملل
✓ بررسی نیازمندی ها و تهیه پلت فرم مورد نیاز جهت ارائه به شرکت
دریافت دمو اولیه و ارائه به کاشناسان بین الملل
اعلام  تغییر در نیازمندی های واحد بین الملل و اعلام فرصت به کارشناسان بین الملل جهت برررسی مجدد نیازمندیها
اعلام تغییرات و درخواست های جدید به شرکت
? اعمال تغییرات جدید توسط شرکت
? راه اندازی سامانه دانشجویان خارجی بر روی سرورهای دانشگاه
? برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان
? انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان

? انجام فاز تست
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی
۱۱- راه اندازی سامانه تغذیه جدید آقای شیخی
و
معاونت دانشجویی
برگزاری چندین جلسه با کارشناس دانشجویی جهت نیاز سنجی
برگزاری جلسه با شرکت سامان مدار پارس (شرکت معرفی شده توسط کارشناس دانشجویی)
مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت
انعقاد قرارداد
نصب سامانه بر روی سرورها
? پیکربندی و تنظیمات سامانه
? انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید
? آموزش به کارکنان
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی
۱۲- راه اندازی سامانه کنترل تردد  خانم
نیاخلیلی (کرج)


آقای امیراحمدی
(کرج)


آقای شیخی(تهران)

و

مدیریت حراست
اقدامات نیاز سنجی توسط کارشناسان حراست انجام نگردید.
برگزاری جلسه با شرکت سامان مدار پارس (شرکت معرفی شده توسط کارشناس حراست)
مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت
انعقاد قرارداد
راه اندازی سامانه بر روی سرورها
✓ پیکربندی و تنظیمات سامانه
?جمع آوری و ورود اطلاعات جدید
? آموزش به کارکنان
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی
۱۳- راه اندازی سامانه نظرسنجی  خانم کریمی
ساخت فرم های نظرسنجی و رای گیری براساس نیازمندی های اعلام شده در پرتال دانشگاه
بهره برداری از فرم نظرسنجی در انتخاب رئیس دانشکده مدیریت
بهره برداری از فرم نظرسنجی در جمع آوری نیازمندی های پردازشی اعضای محترم هیات علمی
اطلاع رسانی و آموزش این خدمت به ذینفعان جهت بهره برداری
 
۱۴- ایجاد سامانه میز خدمت جامع  دانشگاه خانم زمانی ✓ مطالعه فرآیندهای خدمات مرکز فاوا
✓ تنظیم و نگارش فرآیندهای مرکز فاوا
اعلام نیاز به شرکت یکتاوب جهت راه اندازی سامانه میز خدمت در پرتال دانشگاه
مطالعه فرآیندهای خدمات کلیه خدمات دانشگاه به ذینغعان در واحدهای مختلف
تنظیم و نگارش فرآیندهای مربوط به این خدمات
? دریافت دمو اولیه و ارزیابی آن
? تشکیل جلسه با شرکت جهت اعلام درخواست ها
? راه اندازی بر روی پرتال
? پیکربندی و تنظیمات سامانه
? تست سامانه
? اطلاع رسانی به ذینفعان جهت بهره برداری
? نظرسنجی
۱۵- یکپارچه سازی نرم افزارها با استفاده ازSingle Sign On  خانم معتمدی
مطالعه روش­های بکار گرفته شده توسط مجموعه های دانشگاهی و سازمانی
رایزنی و برگزاری جلسات با کارشناسان دانشگاه تهران، دانشگاه ایلام، دانشگاه کرمانشاه و چندین شرکت فعال در این حوزه
بررسی جهت بکارگیری هویت واحد برای کلیه کاربران سیستم‌های دانشگاه با توجه به وضعیت فعلی
 بررسی با دسترسی demo
✓ انتخاب شرکت های مناسب
 برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت مناسب
✓ فازبندی انجام پروژه با انتخاب سیستم ها و کاربران هدف در هر فاز
✓ تعیین موارد جهت اصلاح اکتیودایرکتوری
✓ دریافت پیش فاکتور و فرم قرارداد
فازبندی انجام پروژه با انتخاب سیستم ها و کاربران هدف در هر فاز
? راه اندازی سامانه براساس فازبندی بر روی سرورهای دانشگاه
? آموزش به کارشناسان مرکز
? تست سامانه
? اطلاع رسانی به ذینفعان جهت بهره برداری
? نظرسنجی
۱۶- ایجاد سیستم اکانتینگ انعطاف پذیر و کارا  خانم نیاخلیلی

آقای امیراحمدی
مانیتورینگ پیوسته پهنای باند مصرفی دانشگاه در راستای ایجاد سیستم اکانتینگ انعطاف پذیر و کارا
 تست سیاست های جدید در تخصیص پهنای باند جهت بهره برداری مناسب از آن
 رفع مشکلات اتصال به اینترنت
۱۷- مدیریت فرایندهای تعمیر و نگهداری تجهیزات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح دانشگاه   خانم زمانی ? در حال بررسی و مطالعه جهت تعبیه در سامانه میز خدمت

 
۱۸- ایجاد سامانه همراه (اپلیکیشن) برای تسهیل بهره برداری از خدمات الکترونیک دانشگاه  رئیس مرکز
مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های برنامه موبایل دانشگاه
? دریافت نظرات ذینفعان
? تهیه پیشنهاد پروژه لازم
? برگزاری مناقصه
? انتخاب شرکت مناسب
? مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت
? انعقاد قرارداد
? راه اندازی سامانه همراه
? پیکربندی و تنظیمات سامانه
? اتصال این سامانه جهت دریافت اطلاعات از سامانه های موجود
? آموزش به کارشناسان مرکز
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی

 
۱۹-  راه اندازی سرویس آموزش الکترونیکی دانشگاه آقای شیخی

خانم معتمدی
 

مرکز آموزش های آزاد
برگزاری چندین جلسه با مدیر آموزش های آزاد جهت نیاز سنجی
برگزاری جلسه با شرکت معرفی شده (آقای عباسی) توسط مدیر آموزش های آزاد
? مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت
? انعقاد قرارداد
? نصب سامانه بر روی سرورها
? پیکربندی و تنظیمات سامانه
? انتقال اطلاعات از سامانه قدیم به جدید
? آموزش به کارکنان
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی

 
۲۰-  راه اندازی VPN آقای شیخی  بررسی و مطالعه درخصوص نیازمندی ها و فواید راه اندازی
 انتخاب پلتفرم مناسب
 راه اندازی وی پی ان
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی

 
۲۱-  راه اندازی سامانه ی ذخیره سازی و به اشتراک گذاری فایل در دانشگاه خانم معتمدی ? بررسی و مطالعه درخصوص نیازمندی ها و فواید راه اندازی
? انتخاب پلتفرم مناسب
? راه اندازی سامانه اشتراک گذاری فایل
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی
۲۲-  راه اندازی جریان کاری الکترونیکی برای درخواست های زیر پرتال مربوط به همایش ها و نشریات و غیره خانم گلی 

خانم معصومی
ایجاد فرم مربوط به همایش ها
✓ بررسی وضعیت الکترونیکی بودن درخواست ها
اعلام نیاز به شرکت یکتاوب جهت راه اندازی سامانه میز خدمت پژوهشی در پرتال دانشگاه
? دریافت دمو اولیه و ارزیابی آن
? تشکیل جلسه با شرکت جهت اعلام درخواست های باقیمانده
? راه اندازی بر روی پرتال
? پیکربندی و تنظیمات سامانه
? تست سامانه
? اطلاع رسانی به ذینفعان جهت بهره برداری
? نظرسنجی

 
۲۳- راه اندازی سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان  رئیس مرکز مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های سامانه
? دریافت نظرات ذینفعان
? تهیه پیشنهاد پروژه لازم
? برگزاری مناقصه
? انتخاب شرکت مناسب
? مطالعه نرم افزار پیشنهادی و اعلام نقطه نظرات فنی به شرکت
? انعقاد قرارداد
? راه اندازی سامانه همراه
? پیکربندی و تنظیمات سامانه
? اتصال این سامانه جهت دریافت اطلاعات از سامانه های موجود
? آموزش به کارشناسان مرکز
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? تهیه مستندات آموزشی برای ذینفعان
? نظرسنجی

 
۲۴-  راه اندازی سامانه انتقادات و پیشنهادات رئیس مرکز مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های سامانه
? دریافت نظرات ذینفعان
? بررسی و گسترش امکانات پرتال جهت پشتیبانی از این سامانه
۲۵-  راه‌اندازی زیرساخت کنفرانس ویدئویی و صوتی دانشگاه خانم معتمدی ! مطالعه و بررسی درخصوص استخراج نیازمندی های سامانه
? دریافت نظرات ذینفعان
? بررسی سامانه های ارائه دهنده سرویس
? امکانسنجی راه اندازی این سرویس در زیرساخت 
۲۶-  فرهنگ سازی، آموزش و بازآموزی ذینفعان در استفاده از سامانه ها و ابزار های فناوری اطلاعات و ارتباطات و آشنایی با مفاهیم کلیدی این حوزه خانم گلی هماهنگی جلسه درخصوص برگزاری کارگاه تهدیدات سایبری و نقش کلیدی مدیران در ایجاد انسجام سازمانی در برابر حملات
تهیه آموزش کامل گلستان برای دانشجویان و بارگذاری در زیر پرتال فاوا
✓ تهیه راهنمای جامع ایمیل دانشگاه و بارگذاری در پرتال فاوا
تهیه اینفوگرافی کامل خدمات دانشگاه به دانشجویان و اطلاع رسانی آن
تهیه نقشه راهنمای پردیس کرج و در حال بارگذاری در زیر پرتال فاوا
در حال تهیه اینفوگرافی کامل خدمات دانشگاه به اساتید و اطلاع رسانی آن
جمع آوری فیلم های آموزشی سامانه چارگون و بارگذاری آن بر روی آپارات و اطلاع رسانی آن
? تهیه راهنما برای تمامی سامانه های دانشگاه
۲۷- راه اندازی سامانه صفحه شخصی فارسی و انگلیسی اساتید استاتیک خانم معتمدی
✓ بررسی صفحه شخصی دانشگاه های برتر تهران
بررسی و انتخاب   مناسب  opensource 
✓ نصب و راه اندازی سرور و تجهیزات مورد نیاز
 بررسی template های مناسب فارسی و انگلیسی
✓ نصب و راه اندازی قالب نهایی
 بررسی و نصب ماجول های مورد نیاز
 بررسی، نیازسنجی و ایجاد بخش های لازم درمنو و پرتلت ها
✓ ایجاد دسترسی های مورد نیاز
✓ تست ورود اطلاعات در بخش فارسی و انگلیسی
✓ آماده سازی راهنمای بخش انگلیسی
✓ آماده سازی راهنمای بخش فارسی
 
۲۸- راه اندازی سامانه صفحه شخصی داینامیک (با دسترسی FTP) خانم
معتمدی
نصب و راه اندازی سرویس های مورد نیاز
 ایجاد دسترسی های لازم
 تست FTP با دسترسی های مجزا
آماده سازی راهنمای ایجاد صفحه شخصی داینامیک
۲۹- راه اندازی سامانه پنل ارسال پیامک خانم
معتمدی
اماده سازی پروپوزال راه اندازی پیامک
 
مطالعه روش­های بکار گرفته شده توسط مجموعه های دانشگاهی
 
بررسی چندین شرکت فعال در این حوزه
 
دریافت پیش فاکتور از چند شرکت منتخب
 
ارسال اطلاعات اقتصادی و دریافت فرم قرارداد
? راه اندازی سامانه
۳۰- مطالعه و بررسی راهکارهای نوین ارتقای پرتال دانشگاه خانم
معتمدی
بررسی شرکت های فعال در این حوزه
برگزاری جلسه
بررسی موارد مورد نیاز ازقبیل BPMS ، WorkFlow ، Wiki و....
? فازبندی انجام پروژه
? استقرار سیستم بصورت موازی 
? طراحی template با تایید کارگروه فنی
? تدوین ساختار و فرآیندهای تامین محتوا
? تدوین ساختار و فرآیندهای ورود اطلاعات
?
تدوین راهکارهای بهبود SEO
? بررسی معیارهای webometrics و ارائه راهکارهایی جهت ارتقاء دانشگاه
? راه اندازی اتصال به سامانه های دانشگاه از قبیل گلستان ،اکتیودایرکتوری و پنل ارسال پیامک و درگاه های پرداخت الکترونیک
۳۱- راه اندازی سامانه اتوماتیک سازی ایجاد ایمیل آکادمیک و تغییر پسورد خانم
معتمدی
بررسی موارد مورد نیاز جهت مکانیزه کردن
تهیه موارد کدنویسی
بررسی و انتخاب شرکت مناسب
دریافت گانت چارت
دریافت پیش فاکتور
? عقد قرارداد و راه اندازی سرویس
۳۲- راه اندازی سامانه وبینار خانم
معتمدی
بررسی سامانه های opensource
? بررسی سطح نیازمندی ها و مقایسه با سامانه
? بررسی شرکت های مناسب و مقایسه با امکانات opensource
? انتخاب سیستم مناسب
? راه اندازی و نصب سرور

? تخصیص منابع مورد نیاز شبکه
? ایجاد دسترسی اختصاصی جهت گروه های متفاوت
۳۳- مرتب سازی و تعریف اکانت های کاربری در
 
ACTIVE DIRECTORY
خانم
نیاخلیلی
✓ تعریف ou  های مورد نیاز
! تعریف کاربران در ou های تعریف شده 
 
۳۴- ارتقا پرتال مرکز فاوا خانم گلی  ✓ بررسی وضعیت سامانه پرتال فاوا
✓ اقدام به تغییر زیرپرتال مرکز فاوا
✓ بررسی مشکلات مربوط به پرتال مرکز
تهیه راهنماهای جامع از سامانه ها در پرتال فاوا
۳۵- راه اندازی سامانه کنفرانس  دانشگاه خانم گلی ✓ بررسی وضعیت فعلی سامانه کنفرانس
✓ درخواست به شرکت جهت راه اندازی سامانه مجزا کنفرانس ها
✓ راه اندازی سامانه کنفرانس ها بر روی سرورهای دانشگاه
✓ ورود اطلاعات همایش ها در سامانه جدید
بررسی وضعیت همایش های برگزار شده
پیگیری از دبیر اجرایی همایش ها درخصوص وضعیت ثبت مقالات پذیرفته شده در هر همایش
نمایه سازی مقالات پذیرفته شده  همایش ها
اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
نظرسنجی
۳۶- راه اندازی سامانه پایان نامه دانشگاه خانم گلی
و
کتابخانه مرکزی
 
✓ برگزاری چندین جلسه با مسئولین و کارشناس کتابخانه جهت نیاز سنجی
✓ اعلام نیازمندی و هماهنگی با آموزش و کارشناس کتابخانه دانشگاه جهت دریافت فایل های بروز پایان نامه
 مطالعه و بررسی سامانه پایان نامه 
✓ استخراج نیازمندی های سامانه
? اعلام نیازمندی ها به شرکت یکتاوب
دریافت دمو اولیه
راه اندازی سامانه پایان نامه بر روی سرورهای دانشگاه
? راه اندازی خرید الکترونیکی پایان نامه
اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
نظرسنجی
۳۷- راه اندازی سامانه پذیرش مرکز ازمون زبان
فارسی "آزفا"
خانم کریمی
و مرکز آزمون زبان فارسی ازفا
✓ برگزاری جلسه با مسئولین جهت نیاز سنجی
✓ دریافت نیازمندیها از واحد بین الملل  و مرکز ازفا
 بررسی نیازمندی ها و تهیه پلت فرم مورد نیاز جهت ارائه به شرکت طراح
✓ برگزاری جلسه با شرکت درخصوص بررسی پلت فرم سامانه
راه اندازی سامانه دانشجویان خارجی بر روی سرورهای دانشگاه
? برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان
? انجام پیکربندی و تنظیمات توسط کارشناسان
? انجام فاز تست
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری ذینفعان
? نظرسنجی
۳۸- راه اندازی زیرساخت الکترونیک برگزاری آزمون KELT برای مرکز آزمون زبان دانشگاه خانم کریمی ✓ طراحی فرم ثبت نام الکترونیک پیشرفته با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت الکترونیک برای پذیرش از متقاضیان آزمون
✓ طراحی فرم ثبت نام الکترونیک پیشرفته با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت الکترونیک برای پذیرش از متقاضیان دوره آموزشی
✓ راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک براساس معیارهای اختصاصی مرکز ازمون زبان جهت اخذ هزینه ازمون
✓ راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک براساس معیارهای اختصاصی مرکز ازمون زبان جهت اخذ هزینه دوره های اموزشی
✓ صدور الکترونیکی کارت ازمون شرکت کنندگان
✓ اعلام الکترونیکی نتایج ازمون شرکت کنندگان
تهیه پرونده الکترونیک (کارتابل اختصاصی) برای متقاضیان
۳۹- الکترونیک سازی پروژه مشارکت زمین و مسکن اداره رفاه اعضای هیات علمی خانم کریمی ✓ طراحی فرم های الکترونیک پیشرفته براساس نیازهای اعلام شده  با قابلیت اتصال به درگاه پرداخت الکترونیک
✓ پیگیری جهت راه اندازی درگاه پرداخت اختصاصی برای اداره رفاه اعضای هیات علمی
✓ اطلاع رسانی مستمر انلاین از تمامی وقایع و مراحل انجام کار به اعضای هیات علمی
✓ تهیه گزارشات مورد نیاز اداره رفاه
✓ اطلاع رسانی انلاین و مستمر از فهرست متقاضیان
 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی    
 

راهبرد ۲: تامین زیرساخت های سخت افزاری دانشگاه

ردیف

عنوان فعالیت/  اقدام

کارشناس مرتبط   

شرح اقدامات

۱- راه اندازی مرکز سرور و سرورهای جدید دانشگاه   آقای شیخی     
راه اندازی مرکز سرور و تحویل از شرکت پیمانکار در تهران
راه اندازی زیرساخت های سخت افزاری و شبکه سرورهای جدید در تهران
راه اندازی زیرساخت های نرم افزاری سرورهای جدید در تهران
برنامه ریزی، اولویت بندی و نیازسنجی در خصوص انتقال سامانه ها به سرورهای جدید در تهران
انتقال سامانه گلستان به سرورهای جدید در تهران
انتقال سامانه پرتال به سرورهای جدید در تهران
انتقال سامانه نشریات به سرورهای جدید در تهران
راه اندازی سامانه ایمیل به سرورهای جدید در تهران
نصب domain controller جدید  بر روی سرورهای جدید
برگزاری دوره آموزشی NetApp Storage مربوط به سرورهای جدید در تهران
تامین تجهیزات لازم درخصوص UPS اتاق سرور تهران
✓ تامین تجهیزات سرمایشی پشتیبان اتاق سرور تهران
✓ برگزاری دوره آموزشی Cisco UCS Server مربوط به سرورهای جدید در تهران
? سرویس و تامین تجهیزات لازم درخصوص UPS اتاق سرور کرج
? تامین تجهیزات سرمایشی پشتیبان اتاق سرورهای دانشگاه
? تامین تجهیزات کنترل دما و هشدار اتاق سرورهای دانشگاه
? بررسی رشد اطلاعاتی سامانه ها و امکان سنجی درخصوص راه اندازی سامانه های جدید بر روی سرورهای جدید
? انتقال ۲ سرور از سرورهای تهران به کرج جهت راه اندازی سامانه های مهم بصورت HA
۲- ارتقاء پهنای باند اینترنت براساس نیازسنجی رئیس مرکز بررسی و مطالعه قراردادهای اینترنت در راستای نیازسنجی و ارتقاء پهنای باند اینترنت
برگزاری جلسات با شرکتهای دیگر تامین کننده اینترنت، شاتل، مبنا تلکام، شبدیز، پارس آنلاین، پژواک، فناوا
انتخاب شرکت مناسب از دیدگاه کیفیت، خدمات و قیمت
? انعقاد قرارداد اینترنت
۳-
بهبود و گسترش شبکه وایرلس در فضای بسته و باز دانشگاه



آقای امیراحمدی(کرج)
خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای مبشر(تهران)

آقای
رحیم زاده(تهران)
راه اندازی رادیو های حراست کرج (۶ لینک)
✓ بررسی فاز شناخت ، تهیه گزارشات و پیگیری های مورد نیاز جهت اعمال تغییرات
تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه فجر کرج
تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه بهمن کرج
تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه خرداد کرج
? تجهیز مجدد وایرلس خوابگاه دختران کرج
 
۴- بهبود و گسترش شبکه کابلی در فضای بسته و باز دانشگاه آقای امیراحمدی(کرج)
 
خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای گنجعلی(کرج)

آقای مبشر(تهران)

آقای
رحیم زاده(تهران)

کابل کشی خانه فرهنگ
کابل کشی فیبر نوری محوطه ساختمان پروین و ارتباط آن با ساختمان مرکزی و دانشکده جغرافیا و ساختمان پردیس تهران
کابل کشی دانشکده روانشناسی در کرج
✓ بررسی فاز شناخت ، تهیه گزارشات و پیگیری های مورد نیاز جهت اعمال تغییرات
✓ کابل کشی امور مالی
✓ کابل کشی آز مکانیک و ماشین آلات
کابل کشی و تجهیز داخل ساختمان پروین
✓ نظارت برانجام پروژه رینگ فیبر نوری محوطه بیرونی ساختمان پروین
آرایش رک ساختمان مرکزی
? کابل کشی سلف کرج
? کابل کشی دانشکده جغرافیا در کرج
? کابل کشی کتابخانه مرکزی کرج
? آرایش رک دانشکده علوم در کرج
? آرایش رک دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر در کرج
? آرایش رک دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در کرج
? آرایش رک دانشکده تربیت بدنی در کرج
?
آرایش رک دانشکده ادبیات در کرج

۵-

بهبود فضای سایت های مرکزی در کرج و تهران برای استفاده دانشجویان


 

خانم
اسدی(کرج)

آقای جهانبخشی(تهران)

درخواست و اخذ طراحی مدرن و خلاقانه برای سایت مرکزی کرج از شرکت هنرعمران
اضافه کردن ۹ کامپیوتر به سایت مرکزی کرج
تعویض ۳۰ صندلی در سایت مرکزی کرج
رنگ آمیزی خلاقانه سایت مرکزی کرج
تعمیرات سرویس بهداشتی سایت مرکزی کرج
درخواست خرید ۵۰ دستگاه کامپیوتر برای تقویت سایت های کرج و تهران که با ۲۵ تا موافقت شده است
درخواست نصب دستگاه فروش تنقلات برای سایت مرکزی کرج
ارائه ترافیک اینترنت نامحدود به دانشجویان در سایت های مرکزی کرج و تهران
? بازسازی سایت مرکزی کرج
? گسترش فضای سایت مرکزی تهران
? جلب همکاری دانشجویی در سایت های دانشگاه
? افزایش زمان باز بودن سایت ها تا ۱۲ شب
? تجهیز کامپیوترهای سایت مرکزی کرج
? تجهیز کامپیوترهای سایت مرکزی تهران
? تجهیز کامپیوترهای سایت دانشکده مدیریت
? تجهیز کامپیوترهای سایت دانشکده اقتصاد
? تجهیز کامپیوترهای سایت دانشکده امور مالی

۶-

تهیه شناسنامه تجهیزات سخت افزاری بروز دانشگاه و ایجاد سیستم نظم بخشی در تخصیص منابع کامپیوتری به واحدها

خانم
اسدی(کرج)

آقای مبشر
و
آقای
رحیم زاده(تهران)

بررسی مستندات موجود درخصوص تجهیزات سخت افزاری
? بررسی میدانی، جمع آوری اطلاعات
? برچسب گذاری تجهیزات
? راه اندازی سامانه اموال و انبار درخصوص تجهیزات سخت افزاری دانشگاه

۷-

تهیه نقشه جامع شبکه دانشگاه و مصورسازی آن

خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای امیراحمدی(کرج)

آقای شیخی(تهران)

بررسی مستندات موجود درخصوص تجهیزات شبکه و اتصالات
! تهیه و بروزرسانی نقشه کامل شبکه کرج
! تهیه و بروزرسانی نقشه کامل شبکه تهران
! تهیه و بروزرسانی نقشه کامل شبکه اتصال کرج و تهران
! مصورسازی آنلاین
 

۸-

راه اندازی سیستم VOIP

رئیس مرکز

خانم نیاخلیلی(کرج)

اعلام نیاز از دفتر فنی در خصوص راه اندازی VOIP در ساختمان پروین
اعلام نیاز از مدیریت امور عمومی درخصوص راه اندازی در کرج
برگزاری جلسات متعدد
برگزاری جلسات با شرکت زیتون، شرکت پژواک و آقای زرنگ زاده و زهرایی (معرفی شده از مدیریت عمومی)
دریافت پیش فاکتور از سه شرکت
انتخاب شرکت مناسب طی جلسه با واحدها
راه اندازی بخش سرور
? تامین زیرساخت های شبکه مورد نیاز
? خریداری گوشی های تلفن
? نصب تجهیزات
? راه اندازی نرم افزاری
? انجام تست های لازم
? راه اندازی سرویس ها
? اطلاع رسانی به ذینفعان
? نظرسنجی

۹-

راه اندازی مرکز ابررایانش دانشگاه خوارزمی

رئیس مرکز

تهیه فرم نظرسنجی نیازمندیهای پردازشی اعضای هیات علمی
ارسال فرم به همه اعضای محترم هیات علمی و دریافت ۲۴ نظر
جلسه با شرکت های پارس آنلاین، سورین و ابرآروان در خصوص اجاره این خدمات
تهیه پروپوزال جهت ارائه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت حمایت مالی
دعوت از معاونین محترم پژوهشی دانشکده های فنی و مهندسی، علوم زیست، علوم زمین، شیمی، فیزیک، ریاضی، آقای دکتر نجفی و آقای دکتر پدرام و تشکیل جلسه درخصوص راه اندازی مرکز ابرایانش
! ارسال مجدد فرم نظرسنجی
? تهیه درخواست پیشنهاد پروژه
? ارسال نامه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت حمایت مالی
? دعوت از شرکت های فعال جهت ارائه پیشنهاد پروژه
? تامین تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز
? راه اندازی پلتفرم نرم افزاری مورد نیاز
? دسته بندی و نصب برنامه های کاربردی مورد نیاز دانشگاه براساس نیازسنجی صورت گرفته
? ارائه خدمات به اعضای هیات علمی و دانشجویان
 

۱۰-

تجمیع و ساماندهی تمامی سرورهای واحدها و دانشکده ها در مرکز سرور دانشگاه
 

خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای
امیراحمدی(کرج)

آقای شیخی(تهران)

بررسی سرورهای موجود در دانشگاه و شناسایی ظرفیت های مورد استفاده و آزاد 
? انتقال و تجمیع سرورها در مرکز سرور دانشگاه
 

۱۱-

تامین کامپیوتر مورد نیاز دانشگاه در واحدهای مختلف


آقای باقری

جمع آوری و اولویت بندی درخواست ها
? خریداری قطعات برای واحدهای اداری
? خریداری قطعات برای اعضای محترم هیات علمی
? اسمبل کردن قطعات و نصب پلتفرم
? تخصیص کامپیوترها براساس اولویت ها
 

۱۲-

راه اندازی پلتفرم یکپارچه در تمامی کامپیوترهای دانشگاه

خانم
اسدی(کرج)

آقای مبشر
و
آقای
رحیم زاده(تهران)

آسیب شناسی علل عدم نصب پلتفرم در واحدها
! ایجاد پلتفرم های تخصصی واحدها
? نصب پلتفرم در تمامی کامپیوترهای تهران
? نصب پلتفرم در تمامی کامپیوترهای کرج
? الحاق به دامین تمامی کامپیوترها
?بررسی وضعیت فعلی راه اندازی پلتفرم یکپارچه
 

 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 

 

ماموریت ۲: بهبود، پشتیبانی، توسعه و یکپارچه سازی زیرساخت های موجود
هدف: بهبود کیفیت و ایجاد رضایتمندی ذینفعان در دانشگاه

راهبرد ۱:  بررسی جهت ارتقاء و به روز رسانی نرم افزاری دانشگاه      

ردیف

عنوان فعالیت /   اقدام

کارشناس مرتبط

شرح اقدامات

۱-

بررسی و ارزیابی عملکرد سامانه های نرم افزاری شرکت چارگون خریداری شده و بکارگیری تمهیدات لازم جهت جلب همکاری و همراهی مسئولین و کارشناسان در این واحدها برای یکپارچه سازی  سامانه ها

  آقای باقری 

خانم زمانی

راه اندازی سامانه مدیریت فرآیندها
✓ بروزرسانی سامانه BPMS چارگون
بکارگیری سامانه مدیریت فرآیندها در حوزه انتشارات
بکارگیری سامانه مدیریت فرآیندها در حوزه کتابخانه
برگزاری جلسه با شرکت چارگون جهت آسیب شناسی
برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و کارشناسان معاونت مالی اداری جهت آسیب شناسی
تهیه گزارش جامع از وضعیت موجود سامانه های پشتیبانی و خدماتی در دانشگاه
ارائه گزارش کامل درخصوص وضعیت فعلی نرم افزارهای پشتیبانی به مدیران و کارشناسان معاونت مالی و اداری
تایید مدیران در خصوص راه اندازی نرم افزارهای خریداری شده از شرکت چارگون
تشکیل جلسه شرکت چارگون با مدیریت اداری در خصوص سامانه های اداری
اولویت بندی سامانه ها جهت راه اندازی
دریافت پیش نیازهای راه اندازی از شرکت چارگون و ارسال به واحد مالی و اداری
دریافت پاسخ از واحد مالی و اداری درخصوص پیش نیازها و ارسال به شرکت چارگون
? پیکربندی و تنظیم سامانه های حضور و غیاب، حقوق و دستمزد و پرسنلی
? برگزاری جلسه شرکت چارگون با واحد مالی
? انتقال اطلاعات از سامانه های حضور و غیاب، حقوق و دستمزد و پرسنلی موجود به سامانه های معادل در سامانه یکپارچه چارگون
? برگزاری جلسه درخصوص سامانه اموال با حضور کارشناسان اموال
? دریافت پیشنیازها درخصوص سامانه اموال از شرکت چارگون
? ارسال و دریافت پیشنیازها به و از اداره اموال
? ارسال نتیجه پیشنیازها به شرکت چارگون
? پیکربندی و تنظیم سامانه اموال
? انتقال اطلاعات از سامانه قدیم اموال به سامانه جدید
? آموزش سامانه های راه اندازی شده چارگون
? تست اطلاعاتی نرم افزارها توسط کارشناسان
? بهره برداری از سامانه
? رفع مشکلات اجرا با همکاری کارشناسان و شرکت چارگون
بهره برداری از سامانه جدید BPMS
? تبدیل فرم های دستی دانشگاه با الویت اداری و مالی به الکترونیکی در BPMS
? نظرسنجی

۲-

بررسی و ارزیابی سامانه گلستان

رئیس مرکز
و
خانم معصومی

تقویت امکانات سامانه گلستان
اضافه کردن منشور اخلاقی در سامانه گلستان برای دانشجویان
 
درخواست راه اندازی ماژول فرهنگی
 
درخواست حذف صفحه کپچا و انتقال آن به صفحه ورود کاربر
! بررسی و مطالعه وضعیت موجود سامانه گلستان
? بهبود تجربه کاربری سامانه گلستان

۳-

تهیه شناسنامه سامانه های نرم افزاری دانشگاه




خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای
امیراحمدی 
(کرج )

آقای شیخی(تهران)

طراحی فرم مناسب و کارا شناسنامه نرم افزاری سامانه های نرم افزاری دانشگاه
ارسال درخواست به شرکت های طرف قرارداد
? جمع آوری اطلاعات و مستندسازی مکانیزه
? بروزرسانی اطلاعات

۴-

بررسی میزان استفاده نرم افزار آنتی ویروس اورجینال در دانشگاه و پیگیری های مرتبط با آنتی ویروس

خانم اسدی(کرج)

خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای مبشر
و
آقای
رحیم زاده (تهران)

بررسی و مطالعه اولیه
! تهیه آمار استفاده و عدم استفاده
?برنامه ریزی درخصوص نصب پلتفرم یکپارچه حاوی آنتی ویروس اورجینال

 

۵-

بررسی و مطالعه قراردادهای نرم افزاری منعقد شده با پیمانکاران طرف قرارداد واحد فناوری اطلاعات دانشگاه و تلاش در راستای کاهش هزینه ها

رئیس مرکز

بررسی و مطالعه قرارداد آنتی ویروس
بررسی و مطالعه قرارداد چارگون
بررسی و مطالعه قرارداد پرتال
بررسی و مطالعه قرارداد انتشارات
بررسی و مطالعه قرارداد سامانه اطلاعات پژوهشی
بررسی و مطالعه قرارداد پشتیبانی پرتال
بررسی و مطالعه قرارداد پشتیبانی انتشارات
بررسی و مطالعه قرارداد پشتیبانی سامانه اطلاعات پژوهشی
 

۶-

بررسی وضعیت دسترسی به پایگاه های علمی و کتابخانه ای

رئیس مرکز
و
 کتابخانه مرکزی

بررسی دسترسی های موجود
! نیازسنجی درخصوص پایگاههای مورد نیاز اعضای محترم هیات علمی
? بررسی دانشگاههای دیگر داخلی
? بررسی امکان همکاری با دانشگاههای داخلی و خارجی در ایجاد دسترسی
? بررسی امکان قرارداد با پایگاههای علمی مورد نیاز باتوجه به بودجه
? انعقاد قرارداد و اتصال
? اطلاع رسانی جهت بهره برداری
? نظرسنجی

۷-

تقویت، توسعه و ارتقای سامانه های اطلاعاتی از جمله پایگاه وب و سامانه های اطلاعات پژوهشی و انتشارات

خانم کریمی
(تهران)

خانم گلی 
(کرج)

✓ شناسایی نیازمندی های جدید دانشگاه در حوزه سامانه های اطلاعاتی از جمله پایگاه وب و سامانه های اطلاعات پژوهشی و انتشارات به منظور تقویت، ارتقا و توسعه آن ها
✓ بررسی نیازهای شناسایی شده در جلسات و مذاکرات مستمر با رییس مرکز فناوری سرکار خانم دکتر میرطاهری
✓ تهیه فهرست کلی از نیازمندی های شناسایی شده به همراه درج تمام جزییات ضروری و مورد نیاز آنها
✓ انجام مکاتبات متعدد با شرکت یکتاوب جهت بررسی و کارشناسی نیازمندی ها
✓ سنجش نیازها از لحاظ اهمیت و اولویت، امکان پیاده سازی، زمان مورد نیاز، هزینه ها و ...
✓ برگزاری چندین جلسه با شرکت یکتاوب جهت بررسی نیازها و نتایج سنجش های انجام شده
✓ نهایی سازی نیازمندی ها براساس نتایج سنجش ها و سایر عوامل تاثیرگذار
✓ تهیه فهرست نهایی نیازمندی ها به همراه تمامی جزییات مورد نیاز و شناسایی شده

اخذ تاییدیه برای فهرست نهایی
! تنظیم قرارداد براساس فهرست نهایی
! و پیگیری سایر امور مربوطه

 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 

راهبرد ۲: بررسی وضعیت موجود زیرساخت سخت افزاری دانشگاه

ردیف

عنوان فعالیت /    اقدام

 کارشناس مرتبط   

شرح اقدامات

۱-

بررسی وضعیت موجود زیرساخت شبکه در کرج و آسیب شناسی علل عدم دسترسی مناسب به اینترانت و اینترنت در برخی از واحدهای دانشگاه

آقای
امیراحمدی

خانم 
نیاخلیلی
 

بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه دانشکده های مستقر در کرج
بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز اداری مستقر در کرج
بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز پژوهشی مستقر در کرج
بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز خوابگاهی مستقر در کرج
بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه منازل مسکونی مستقر در کرج
تهیه برنامه زمانبندی ساماندهی زیرساخت شبکه کرج

۲-

بررسی و آسیب شناسی وضعیت موجود زیرساخت شبکه در تهران

آقای شیخی 

بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز اداری مستقر در تهران
بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز خوابگاهی مستقر در تهران
! بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه دانشکده های مستقر در تهران
? بررسی و مطالعه زیرساخت شبکه مراکز پژوهشی مستقر در تهران
? تهیه برنامه زمانبندی ساماندهی زیرساخت شبکه تهران

۳-

بررسی و مطالعه قراردادهای شبکه منعقد شده با پیمانکاران طرف قرارداد واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و تلاش در راستای کاهش هزینه ها

رئیس مرکز

بررسی و مطالعه قرارداد اینترنت تهران
بررسی و مطالعه قرارداد اینترنت کرج
بررسی و مطالعه قرارداد پشتیبان زیرساخت شبکه
بررسی و مطالعه قرارداد آنتی ویروس
بررسی و مطالعه قرارداد فایروال

 

۴-

بررسی و برنامه ریزی جهت بهبود زیرساخت های پایش امنیتی بانصب تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری  برای مانیتورینگ

خانم نیاخلیلی(کرج)

آقای امیراحمدی (کرج)

آقای
شیخی(تهران)


آقای
جهانبخشی
(تهران)

بررسی توانمندی های  فایروال های دانشگاه
بررسی روزانه گزارشات فایروال
تهیه درخواست برای پیشنهاد پروپوزال در خصوص تست نفوذ
? بررسی شرکت های توانمند در این حوزه
? برگزاری مناقصه
? انعقاد قرارداد
? دریافت گزارش تست نفوذ
? تهیه برنامه جامع رفع آسیب پذیری های امنیتی
 

 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 

 

ماموریت ۳: سازماندهی ساختار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، قوانین، فرآیندها و جایگاه آن در سطح دانشگاه
هدف: افزایش کارایی، عملکرد و سطح سرویس دهی

 

راهبرد ۱: ساماندهی زیرساخت های نیروی انسانی و ساختاری

ردیف

عنوان فعالیت/  اقدام

 کارشناس        مرتبط      

شرح اقدامات

۱-

ساماندهی ساختار سازمانی مرکز براساس چارت استاندارد و کارا و ایجاد فضای مناسب برای ارتقا افراد

                رئیس مرکز                               

                  

بررسی چارت سازمانی مرکز
بررسی وضعیت موجود
! برنامه ریزی درخصوص پیاده سازی چارت
? تشکیل ادارات در مرکز فاوا
? ایجاد تمهیدات لازم جهت مدیریت یکپارچه راهبران دانشکده ها و واحدها زیرنظر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
? ساختاردهی مجدد راهبران
 

۲-

ارزیابی عملکردی کارشناسان بخش فناوری اطلاعات از نظر تخصص و ارائه خدمات جهت ایجاد رضایت شغلی

   رئیس مرکز          

دریافت اطلاعات تحصیلی، تخصصی و مهارتی کارشناسان
مطالعه اطلاعات جمع آوری شده
ارزیابی حجم فعالیت کارشناسان
بررسی و ارزیابی اضافه کار مرکز به نسبت حجم فعالیت ها
! درخواست افزایش اضافه کار مرکز
? ارزیابی توانمندی های راهبران دانشکده ها و واحد ها
? تغییر در شرح وظایف براساس توانمندی ها و علایق

۳-

بررسی تخصص های مورد نیاز مرکز و تخصص های موجود و جذب نیروهای متخصص

   رئیس مرکز          

بررسی و مطالعه تخصص های مورد نیاز با توجه به برنامه راهبردی
جذب یک کارشناس در حوزه سامانه های اطلاعاتی و یک کارشناس در حوزه شبکه
! ارزیابی عملکرد کارشناسان فعلی و جذب نیروهای لازم
 

۴-

نظارت و ارزیابی مستمر کارشناسان فناوری اطلاعات در نحوه خدمت دهی جهت جلب رضایت ارباب رجوع

 رئیس مرکز  
و
    ذینفعان 
   

الزام به ارائه گزارش ماهیانه
تهیه قالب استاندارد در خصوص گزارشات
دریافت و بررسی گزارشات ماهیانه
تخصیص اضافه کار براساس گزارشات
! شناسایی فرآیندهای مناسب درخصوص نظرسنجی کارشناسان فناوری اطلاعات
? راه اندازی سامانه نظرسنجی
? بررسی گزارشات سامانه های مرتبط به کارشناسان جهت ارزیابی عملکرد همانند سامانه میز خدمت، سامانه پرتال، سامانه چارگون
 

۵-

تهیه برنامه آموزشی مستمر تخصصی کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات با امکانات موجود

 رئیس مرکز  

خانم نیاخلیلی

خانم زمانی 
 

بررسی تخصصهای مورد نیاز مرکز و توانمندی های کارشناسان
استخراج دوره های آموزشی مورد نیاز
بررسی بودجه تخصیص داده شده دانشگاه و عدم امکان هزینه کرد در حوزه آموزش
تدبیر سیاست جدید در عقد قراردادها مبنی بر اجبار شرکت های طرف قرارداد جهت برگزاری دوره های تخصصی مرتبط، با استفاده از متخصصان آنها
برگزاری جلسه آموزشی NetApp
برگزاری جلسه آموزشی فایروال
برگزاری جلسه آموزشی آنتی ویروس
✓ برگزاری جلسه آموزشی CCNA
? برگزاری جلسه آموزشی Network+
? برگزاری جلسه آموزشی CCNP
? برگزاری جلسه آموزشی Cisco UCS Server
? برگزاری دوره آموزشی سیستم عامل لینوکس
? برگزاری دوره آموزشی مدیریت مرکز داده
? برگزاری دوره آموزشی پشتیبان گیری از سامانه ها
? برگزاری جلسه آموزشی تعالی فردی و سازمانی با شناخت هوش کاربردی
? برنامه ریزی برای آموزش مستمر راهبران

۶-

بازنگری فرآیندهای مرکز فاوا و تعیین استانداردها و نظارت بر آن‌ها

رئیس مرکز  
و
خانم زمانی
 

استخراج فرآیندهای فعلی مرکز فاوا
! مستندسازی فرآیندهای مرکز و فاوا
? بهینه سازی فرآیندها
? بررسی امکان بکارگیری سامانه های موجود در اتوماتیک کردن فرآیندهای دستی
? راه اندازی سامانه های لازم جهت اتوماتیک کردن فرآیندهای دستی
? ارزیابی فرآیندها از نظر پیچیدگی و زمان اجرا
 

 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 

 

راهبرد۲ : ساماندهی زیرساخت های فیزیکی

ردیف

عنوان فعالیت /    اقدام

 کارشناس مرتبط 

شرح اقدامات

۱-

ساماندهی فضای فیزیکی در اختیار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در کرج

رئیس مرکز

?در حال مطالعه
 

۲-

ساماندهی فضای فیزیکی در اختیار مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهران


رئیس مرکز

?در حال مطالعه

 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 

 

ماموریت ۴: شفاف سازی اقدامات و مستندات مرتبط به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و گشترش تعاملات مرکز با ذینفعان
هدف: جلب مشارکت عمومی و اعتمادسازی

 

  راهبرد۱: ایجاد مشارکت عمومی و اعتمادسازی

ردیف

عنوان فعالیت /    اقدام

 کارشناس مرتبط 

شرح اقدامات

۱-

برگزاری منظم جلسات شورای انفورماتیک

                   

   رئیس مرکز

 و

معاونت پژوهشی

ارائه درخواست به معاون پژوهشی اسبق آقای دکتر جهان پناه
ارسال نامه توسط آقای دکتر جهان پناه به ریاست دانشگاه درخصوص افراد پیشنهادی
! ارائه درخواست به معاون پژوهشی آقای دکتر شنبه زاده
 

۲-

جلب مشارکت ذینفعان و تشکیل کارگروه های تخصصی فناوری اطلاعات در معاونت ها و واحدهای مختلف جهت نیازسنجی و آسیب شناسی و جلب مشارکت


رئیس مرکز

و
کارشناسان واحدها

تشکیل کارگروه فاوا مشتمل بر کارشناسان معاونت های مختلف نظارت مستمر بر اقدامات صورت گرفته توسط واحدهای مختلف دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات

۳-

ایجاد تمهیدات لازم جهت اطلاع رسانی مناسب به ذینفعان از اقدامات و مستندات مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات

خانم گلی

برگزاری جلسات با شورای صنفی دانشجویان جهت تعامل سریعتر با دانشجویان
برقراری ارتباط با ادمین­های شبکه های اجتماعی مرتبط با دانشجویان جهت اطلاع رسانی
تغییر زیر پرتال مرکز فاوا و گسترش محتوای مورد نیاز ذینفعان
درخواست پنل پیامکی جهت تعامل بهتر با ذینفعان
تخصیص ایمیل رسمی دانشگاه به دانشجویان کارشناسی متقاضی
✓ بارگذاری برنامه راهبردی در زیر پرتال مرکز فاوا
✓ بارگذاری گزارشات فعالیت ها با توجه به برنامه راهبردی در مرکز فاوا
? بارگذاری برنامه زمانی اقدامات مرکز در زیر پرتال مرکز فاوا
? بارگذاری قراردادهای مرکز فاوا در زیر پرتال
? بارگذاری کلیه فرآیندهای مرکز فاوا در در زیر پرتال
 

وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 

 

ماموریت ۵: آینده پژوهی در خصوص زیرساخت های مورد نیاز دانشگاه در راستای تحول اداری و محیط آموزشی مدرن
هدف: حرکت با توسعه فناوری در دنیا


اقدامات مربوط به این ماموریت در حال تنظیم می باشد.

⯇راهبرد ۱: بررسی تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به روزآوری دوره ای چشم انداز و اهداف در راستای کمک به برنامه ریزی راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات
⯇راهبرد ۲: تهیه لیستی از خدمات مورد نیاز دانشگاه در آینده و اولویت بندی آن با توجه به امکانات موجود
⯇راهبرد ۳: انجام پروژه‌های تحقیقاتی جهت بومی‌سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات
⯇راهبرد ۴: تعریف پروژه‌های دانشجویی جهت افزایش توان دانشجویان و بهره‌گیری از پتانسیل آ‌ن‌ها در راستای اهداف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
⯇راهبرد ۵: آسیب شناسی سامانه های موجود آموزشی و برنامه ریزی برای بهبود و یا جایگزینی
راهبرد ۶: برنامه ریزی برای ایجاد زیرساخت های فناورانه لازم برای گسترش روابط بین الملل
⯇راهبرد ۷: امکانسنجی جهت فراهم سازی زیرساخت رایانش ابری در سه لایه IaaS،PaaSو SaaS
⯇راهبرد ۸: امکانسنجی جهت پشتیبانی از اینترنت اشیا در زیرساخت های شبکه دانشگاه جهت افزایش خدمات دانشگاه

 

ماموریت ۶:  شناسایی و بهبود شاخص های استاندارد جهانی در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه
هدف:ارتقاء شاخص های دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات در سطح ملی و بین المللی


 برخی از اقدامات مربوط به این ماموریت مرتبط به انجام اقدامات در ماموریت های قبلی می باشد و برخی دیگر نیازمند فاز مطالعه و بررسی می باشد که در دستور کار مرکز می باشد.

راهبرد ۱: بهبود شاخص وبومتریک پرتال دانشگاه و تلاش در راستای بهبود

ردیف

عنوان فعالیت /    اقدام

 کارشناس مرتبط 

شرح اقدامات

۱-

استانداردسازی نشریات دانشگاه براساس معیارها و استانداردهای بین المللی

خانم گلی
و

مدیریت نشریات

? نمایه سازی مقالات نشریات در بانک های اطلاعاتی معتبر نظیر گوگل اسکالر
 

۲-

نمایه سازی مقالات همایش ها

خانم گلی
و

شرکت  یکتاوب

? نمایه سازی مقالات همایش ها در بانک های اطلاعاتی

۳-

تامین محتوا توسط دانشجویان و اساتید

خانم کریمی
و

شرکت  یکتاوب

? ایجاد سیستم مناسب دریافت و بررسی و تایید محتوا برای درج اطلاعات بیشتر توسط دانشجویان و اساتید
? برگزاری دوره های اموزشی خبرنگاری
? برگزاری دوره های اموزشی گزارش نویسی

 وضعیت شرح اقدامات
   ✔ : انجام شده    !:در حال اقدام       ? : اقدام بعدی 


⯇راهبرد ۲: شناسایی شاخص های استاندارد سنجش رضایتمندی در دانشگاه ها


دفعات مشاهده: 188 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر