گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید

 | تاریخ ارسال: 1400/7/27 | 
گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید ( ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهر) 
مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با حضور ریاست دانشگاه خوارزمی ، معاون کل بهزیستی استان البرز، رئیس جامعه نابینایان البرز روز دوشنبه ۲۶ مهرماه در کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی ، در این مراسم دکتر حبیبی ضمن تقدیر و تکریم جامعه نابینایان و دانشجو شهید روشندل،  حافظ آب روشن، اظهار داشت: کشور ظرفیت های بسیاری را برای بهره مندی از توانمندی های جامعه معلولان و نابینایان دارد و بر اساس این ظرفیت ها می توان بسترهای مناسبی برای تعالی آنان فراهم کرد. 
وی اشاره نمود: افتخارآفرینی این عزیزان در مسابقات پارالمپیک شاهد این موضوع است . ریاست دانشگاه خوارزمی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور جامعه معلولان و نابینایان در دانشگاه خوارزمی گفت: در روز جهانی عصای سفید توفیقی ایجاد شد تا با برگزاری این نشست بتوانیم افق های جدیدی را برای این عزیزان برنامه ریزی کنیم و پذیرای آنان باشیم. 
در ادامه دکتر کشاورز، معاون کل بهزیستی استان البرز بیان کرد: برگزاری مراسم روز جهانی عصای سفید به صورت هر ساله سبب معطوف شدن نگاه جامعه به مسائل و مشکلات این عزیزان می شود که امیدوارم گامی در تسهیل شرایط محیط اجتماع  برای فعالیت معلولان و روشندلان باشد. معاون کل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: سازمان بهزیستی تلاش دارد مدافع حقوق این عزیزان باشد هرچند که کاستی هایی وجود دارد. 
وی با اشاره به اهمیت قانون جامع حق معلولین گفت: متاسفانه این قانون پشتوانه اجرایی ندارد. ولیکن سازمان بهزیستی همواره به لحاظ مالی، علمی و اجرایی حامی جامعه معلولان بوده است.
 سپس دکتر افشاری راد، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ در کتابخانه مرکزی دانشگاه خوارزمی بخشی مجهز به دستگاه برجسته نگار، ۱۰هزار کتاب گویا، ۲۵ جلد کتاب به خط بریل و سایر امکانات برای روشندلان اختصاص یافته است. 
در ادامه حمید امیدوارنیا، رئیس جامعه نابینایان البرز ضمن تقدیر و تشکر از نابینایان نخبه ، گفت: جامعه نابینایان البرز یک تشکل غیردولتی است که مستقل فعالیت می کند وی از اساتید دانشگاه خواست تا با ارائه مشاوره و حمایت های علمی این جامعه را همراهی کنند. 
سپس اسدزاده ، مسئول حقوقی استان البرز  که از دیگر سخنرانان بود که ضمن تکریم روشندلان،  برای حمایت از آنان اعلام آمادگی نمود. پخش کلیپ زندگی نامه شهید حافظ آب روشن و تقدیر از  خانواده شهید و نابینایان حاضر در نشست از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

  



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1580 بار   |   دفعات چاپ: 182 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر