اولین سری وبینارهای بین المللی در خصوص بیماری همه گیر کوید-۱۹" برگزار شد  اولین سری وبینارهای بین المللی در خصوص بیماری همه گیر کوید-۱۹" برگزار شد 

 | تاریخ ارسال: 1399/9/9 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، این وبینار توسط گروه مدیریت عملیات و فناوری اطلاعات با همکاری، مدیریت همکاریهای علمی بین المللی، مرکز مطالعات اروپا و معاونت پژوهش و فناوری در روز پنجشنبه ۶ آذرماه ۹۹ برگزار گردید. 
این وبینار که با مدیریت دکتر عبادتی، مدیر گروه عملیات و فناوری اطلاعات و همکاری نزدیک با دکتر طهائی برگزار گردید، با استقبال بیش از ۱۲۰ ثبت نام کننده از ۹ کشور جهان، از جمله، کانادا، آمریکا، استرالیا، هندوستان، عربستان، امارات قرار گرفت.
در این برنامه پروفسور ولنتینا بالاس، مدیر مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند و مدیر گروه روابط بین الملل در دانشگاه آرل ولایکو آراد رومانی، دکتر آجای سینگ، رئیس آکادمی سیسکو و دانشیار در دانشگاه آمیتی هندوستان و دکتر علی دهقانی، دانشیار اپیدمیولوژی و معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، بعنوان سخنران اصلی یافته ها و راه حلهای خود را در خصوص بهبود شرایط ویژه کرونا در سطح جهان ارائه نمودند. 
همچنین در این برنامه آقایان پروفسور شنبه زاده، دکتر عبادتی و دکتر علی طهایی بعنوان میزبان از دانشگاه خوارزمی حضور داشتند.
در این سخنرانیها، پروفسور ولنتینا بالاس، در خصوص ابزارهای یادگیری عمیق جهت تشخیص کرونا و همچنین سنسورهای اختراع شده توسط تیم پژوهشی بین المللی خود جهت انواع بیماریهای مختلف را ارایه نمود.
دکتر آجای سینگ، در خصوص بهره گیری از اینترنت اشیاء و پروژه تجاری سازی شده خود برای تشخیص ویروس کوید-۱۹ به گفتگو پرداخت.
دکتر علی دهقانی، به تشریح پروژه خود که بررسی بیش از هزار بیمار مبتلا شده به ویروس کرونا همراه با علائم مختلف این بیماری و شرایط متفاوت آن و تحلیل داده های مربوطه که در استان یزد انجام شده بود، به سخنرانی پرداختند.
به گفته مسئولین برگزاری، بعد از اجرای این وبینار، ارسال بازخوردهای زیاد از طرف پژوهشگران و اعضای هیات علمی داخل و خارج از کشور، نشان از رضایتمندی از این سمینار علمی-پژوهشی است.
در پایان، در خصوص برنامه ریزی ثانویه این وبینار در راستای همکاریهای بیشتر علمی-پژوهشی بین المللی با سخنرانها بحث و تبادل نظر شد و سخنرانان با بیان زمینه های تخصصی و پروژه های در حال اجرای بین المللی، آمادگی خود را جهت تعریف پروژه های پژوهشی مشترک با دانشگاه خوارزمی را اعلام نمودند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1415 بار   |   دفعات چاپ: 172 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر