برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه برگزاری سومین جلسه شورای دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1399/7/27 | 
روز سه شنبه ۲۲ مهرماه سومین جلسه شورای دانشگاه در سال ۹۹ با حضور ریاست محترم دانشگاه، معاونان، مدیران و روسای دانشکده ها، پژوهشکده ها به صورت مجازی برگزار شد.موضوع این جلسه در خصوص فعالیت های انجام شده در دانشگاه، نوسازی ساختار و تشکیلات دانشگاه و دانشکده ها و تعیین شرایط انتخاب اعضای هیات ممیزه دانشگاه بود.
در ابتدای جلسه آقای دکتر حبیبی ریاست محترم دانشگاه با توجه به شروع  سال تحصیلی جدید و اینکه دانشجویان جدید الورود هنوز وارد دانشگاه نشدند از همه  مدیران و اعضای هیأت علمی خواستند که با در نظر گرفتن  شرایط کرونایی، در همه زمینه ها تدابیر لازم را جهت ورود دانشجویان اتخاذ کنند  به نحوی که هم از لحاظ پاسخگویی و هم از لحاظ اطلاع‌رسانی به این عزیزان مشکلی وجود نداشته باشد.
 ایشان در خصوص طرح بازنگری ساختار دانشگاه گفتند: جلسات اولیه در خصوص تغییر ساختار دانشگاه برگزار شده و طرح اولیه آن به کمیسیون دایمی ارسال و موافقت ضمنی آن اخذ شده است و قرار است در آینده نزدیک  مجدد در کمیسیون دائمی هیات امنا مطرح شود و این به این معنا نیست که کار ما تمام شده است.  استقرار و ساماندهی وضع موجود منوط به پیگیری و تلاش مضاعف است و در این زمینه می بایست نظرات همه مدیران در دانشگاه تامین شود.
دکتر حبیبی افزودند: برای تغییر تشکیلات و ساختار دانشگاه باید در همه زمینه ها تغییر به وجود آید باید بپذیریم که این تغییر از حوزه ریاست شروع ‌شود: چابک‌سازی، کوتاه شدن مراحل تصمیم گیری،  ایجاد دانشکده های جدید و... از جمله این کارها است.
ایشان گفتند: این حرکت باید از خود دانشکده ها شروع شود روسا و معاونین دانشکده ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد  تغییرات موثری در این زمینه باشیم .
دکتر حبیبی در پایان بر پاسخگو  بودن نسبت به دانشجو و فراهم نمودن شرایط لازم برای رفع نیازهای دانشجویان تاکید کردند.
سپس آقای دکتر رضایی معاون مرکز هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم، که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشتند پرهیز از موازی کاری-چابک سازی و سرعت عمل در رسیدگی به مسائل اجرایی-استقرار اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان در مکانی واحد-انسجام مکانی دانشکده های موجود و حذف تردد بین شهری اساتید و دانشجویان در راستای کیفیت بخشی به محتوای اموزشی را از جمله اهداف دانشگاه خوارزمی از طرح تغییر ساختار و تشکیلات دانشگاه برشمردند.
ایشان در ادامه به  اهداف و سیاستهای وزارت علوم در خصوص تشکیلات دانشگاهها اشاره نمودند: حذف موازی کاری و جلوگیری از گسترش ساختارهای اداری و تشکیلات مدیریتی دانشگاهها به منظور کاهش فرآیندها و بروکراسی اداری، کاهش هزینه ها و جلوگیری از  افزایش هزینه های جاری و پشتیبانی دانشگاه، رعایت آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها رعایت سلسله مراتب اداری دانشگاهی و یکپارچگی نظام مدیریت آموزشی پژوهشی و اداری دانشگاه ها، استفاده بهینه از امکانات و وقت در جهت توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و  رعایت کامل آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه ها در جهت حفظ استقلال علمی گروه های آموزشی و نظارت عالیه بر اجرای صحیح آیین نامه و دستورالعمل های ابلاغی وزارت علوم و هیئت امنا توسط معاونت های آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی است.
دکتر رضایی در خصوص مبانی ایجاد پردیس  ها گفتند: دانشگاه خوارزمی می‌تواند در راستای نظم بخشی ساختار علمی و تشکیلات دانشکده های دانشگاه بر اساس جغرافیای استقرار نسبت به ایجاد پردیس اقدام نماید. ساختمان مرکزی دانشگاه  نقش مدیریت سیاستگذاری هدایت و نظارت عالیه خود را در پردیس های تهران و کرج و گرمدره ایفا خواهد نمود. همچنین تفکیک بر اساس بالاترین میزان فعالیت دانشکده ها از لحاظ استقرار مکانی و محل استقرار دانشجویان و تفکیک بر اساس جغرافیایی تهران و کرج صورت می گیرد. در این طرح پردیس کرج متشکل از دانشکده های مستقل از تهران ایجاد خواهد شد و پردیس در منطقه گرمدره به صورت ماموریت گرا جهت تمرکز بر فعالیت‌های فناوری ،  کارآفرینی وگسترش کسب و کار پس از اخذ مجوزهای واحد مربوط فعالیت می کند.در ادامه آقای دکتر عبداللهی معاون آموزشی در خصوص تعیین شرایط انتخاب اعضای هیات ممیزه دانشگاه گفتند: ارکان ذی صلاح بررسی کننده پرونده ها: هیات ممیزه-کمیسیون-کمیته و کمیسون فرهنگی است و ترکیب اعضای هیات شامل رئیس موسسه، معاونان آموزشی و پژوهشی در موسسه های اموزشی و معاون پژوهشی در موسسه پژوهشی است
۱۳ تا ۲۱ تن از اعضای هیات علمی با مرتبه علمی حداقل دانشیاری که دست کم نصف آنها در مرتبه علمی استادی باشند به پیشنهاد رئیس موسسه وتایید حکم وزیر ویک تا سه تن از اعضای هیات علمی دارای مرتبه علمی حداقل دانشیاری به پیشنهاد مرکز و با تایید حکم وزیر می باشند.
 معاون اموزش دانشگاه وظیفه هیات ممیزه را رسیدگی و اظهار نظر در مورد درخواست متقاضی ارتقای مرتبه علمی  از طریق ارزیابی کیفیت فعالیتهای وی و احراز شایستگی برای ارتقای مرتبه علمی از جمیع جعات و بررسی سایر موارد ارجاعی بر اساس آیین نامه های مربوط برشمردند.
 سپس اعضای شرکت کننده در جلسه نظرات خود را در خصوص نحوه شرکت اعضا هیئت علمی در انتخابات هیات ممیزه مطرح کردند و با در رای گیری نهایی مقرر شد:
 استادیاران رسمی- آزمایشی به بالا می توانند در انتخابات هیات ممیزه دانشگاه  به عنوان رأی دهنده شرکت کنند.
اعضا هیئت علمی  با مرتبه دانشیار و استادتمام  مطابق با مقررات به عنوان کاندیداتوری انتخابات هیات ممیزه دانشگاه  شوند
 
 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2061 بار   |   دفعات چاپ: 146 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر