برگزاری دومین نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده ها برگزاری دومین نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده ها

 | تاریخ ارسال: 1399/2/31 | 
روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت  دومین نشست مشورتی اعضای هیئت رئیسه با روسای دانشکده ها در سال جدید با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن ابوریحان( تهران) برگزار شد. 

🔹در ابتدای نشست ریاست محترم دانشگاه در خصوص تعریف سواد از نظر یونسکو و راهکارهای بهبود زندگی صحبت کردند. 
دکتر حبیبی گفتند: اولین تعریفی که از سواد در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفاً به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود. طبق این تعریف، فردی باسواد محسوب می‌شد که توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری خود را داشته باشد.با اضافه شدن یادگیری رایانه و یک‌ زبان خارجی در اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد. در جدیدترین تعریف، توانایی ایجاد تغییر،ملاک با سوادی قرار گرفته است، یعنی شخصی با سواد تلقی می شود که بتواند با استفاده از خوانده ها و آموخته های خود  تغییری در زندگی خود ایجاد کند زیرا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. 
ایشان در ادامه به انواع سواد اشاره کردند: از جمله سواد عاطفی،سواد ارتباطی،سواد مالی،سواد رسانه ای،سواد تربیتی،سواد رایانه ای،سواد سلامتی و... 
آقای دکتر حبیبی در پایان افزودند: 
اگر قرار باشد دانشگاه ارتقاء یابد و ما در جهت شاخص هایی که  یک دانشگاه برجسته را ترسیم می کند حرکت کنیم لازمه آن تغییر محیط و عادات است. ما می بایست با برنامه ریزی، پیگیری و اجرا نسبت به رفع کاستی ها اقدام نمائیم. 
در ادمه نشست معاون آموزشی دانشگاه آقای دکتر عبداللهی در خصوص برگزاری کلاسها به صورت مجازی،زمان برگزاری آزمون ها،برگزاری جلسات دفاع دانشجویان و ... توضیحاتی ارائه کردند و به پرسش های روسای دانشکده ها  پاسخ دادند. 
سپس  سایر معاونتهای دانشگاه به تناسب حوزه فعالیت شان توضیحاتی برای حاضران  ارائه دادند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 1804 بار   |   دفعات چاپ: 225 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر