مایکروسافت در اطلاعیه‌ای از کاربرانی که به‌دنبال دریافت به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ هستند درخواست کرده است حواس‌شان به برخی مشکلات این مایکروسافت هشدار داد: آپدیت مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ کماکان دارای چندین اشکال است

 | تاریخ ارسال: 1399/2/20 | 
مایکروسافت در اطلاعیه‌ای از کاربرانی که به‌دنبال دریافت به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ هستند درخواست کرده است حواس‌شان به برخی مشکلات این به‌روزرسانی که هنوز حل نشده‌اند باشد.

براساس گفته‌های مایکروسافت، به‌دنبال دریافت به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ممکن است پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality) برای همه‌ی کاربران به‌خوبی کار نکند. Windows Mixed Reality پلتفرم ویژه‌‌ی ویندوز ۱۰ برای اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است و بیش از ۲٬۵۰۰ بازی در قالب واقعیت مجازی به کاربر ارائه می‌دهد. افزون بر این موضوع در به‌روزرسانی نسخه‌ی ۲۰۰۴، ابزار DISM (مخفف Deployment Image Servicing and Management) ویندوز ۱۰ با برخی مشکلات مواجه می‌شود و ممکن است نتواند به‌هنگام رفع نقص‌های سیستم، وضعیت فعلی را به‌درستی گزارش کند. همچنین گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی به‌هنگام وارد کردن دستور در این ابزار، پدیدار شوند. مایکروسافت می‌گوید که ابزار موردبحث همچنان می‌تواند به کاربر به‌منظور رفع مشکلات ویندوز ۱۰ کمک کند، اما نمی‌تواند در تمامی شرایط گزارش صحیحی از مشکلات رفع‌شده به کاربر ارائه دهد.

مایکروسافت به‌هنگام معرفی به‌روزرسانی ۲۰۰۴ گفته بود که قصد دارد تا زمان فرا رسیدن تاریخ انتشار عمومی، همچنان از طریق به‌روزرسانی‌هایی جدید باگ‌های آن را برطرف کند تا در هنگام در دسترس قرار گرفتن آن برای عموم، مشکلات بسیار کمی گریبان‌گیر کاربران شود.
خبر خوب این است که مایکروسافت می‌گوید در حال تلاش است تا بتواند مشکلات یادشده را هرچه‌زودتر رفع کند. در حال حاضر مشخص نیست که مشکلات ابزار DISM هنگام انتشار عمومی به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ همچنان پابرجا خواهند بود یا خیر. به‌دلیل پیدا کردن نوعی آسیب‌پذیری صفر روزه (Zero-Day Vulnerability) در به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰، مایکروسافت انتشار عمومی آن را تا تاریخ ۲۸ مه (۸ خرداد ۱۳۹۹) به‌تأخیر انداخته است. این شرکت در ابتدا قصد داشت به‌روزرسانی موردبحث را در تاریخ ۱۲ مه (۲۳ اردیبهشت) منتشر کند. مایکروسافت همچنین گفته است که قصد دارد به‌روزرسانی موردبحث را در چند مرحله برای تمامی کاربران در دسترس قرار دهد. این یعنی در روز ۸ خرداد، به‌روزرسانی جدید برای همه منتشر نخواهد شد.

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند رفع مشکلات پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز را در اولویت اول قرار دهند. مایکروسافت می‌گوید به‌روزرسانی حاوی فایل رفع‌کننده‌ی مشکلات پلتفرم واقعیت ترکیبی در اوایل ماه مه منتشر می‌شود. در هر زمان که به‌روزرسانی برای سیستم شما آماده شد، می‌توانید آن را با مراجعه به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update دریافت کنید. ناگفته نماند که امکان دریافت به‌روزرسانی جدید از طریق ویندوز اینسایدر فراهم شده است
به‌روزرسانی مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ چه قابلیت‌هایی به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند؟ این به‌روزرسانی بیشتر حاوی فایل‌هایی برای رفع باگ‌های پیشین است و کمتر روی جوانب ظاهری تمرکز دارد. این نسخه از ویندوز ۱۰ همچنین به‌روزرسانی خاصی را در ساب‌سیستم ویندوز برای لینوکس (Windows Subsystem for Linux موسوم‌به WSL) اعمال می‌کند و برخی بهبودهای گرافیکی برای منوی تنظیمات و بخش Task Manager به‌همراه می‌آورد.
نمی‌توانیم از نسخه‌ی ۲۰۰۴ به‌عنوان به‌روزرسانی بسیار مهمی برای ویندوز ۱۰ یاد کنیم، با درنظرگرفتن این موضوع پیشنهاد می‌کنیم جوانب احتیاط را رعایت کنید و اگر کاربر اینسایدر هستید از دانلود نسخه‌ی جدید دست نگه دارید.

مایکروسافت پیش‌تر گفته است برنامه‌هایی ویژه برای ویندوز ۱۰ در سر می‌پروراند که البته اعمال برخی از آن‌ها در سیستم‌عامل موردبحث به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا به‌تأخیر افتاده است. بااین‌حال از آن‌جایی که شمار دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ روی آن‌ها نصب شده از یک میلیارد عبور کرده است، مایکروسافت سعی می‌کند بیش‌ازپیش به رفع مشکلات اهمیت دهد
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 2627 بار   |   دفعات چاپ: 370 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر