​نشست مجازی روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ​نشست مجازی روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

 | تاریخ ارسال: 1399/1/24 | 
نشست مجازی روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد؛ به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی دکتر حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست ضمن بیان سخنانی بر تصمیم گیری مسئولانه در خصوص زمان آغاز حضور فیزیکی دانشجویان و فعالیت آموزشی و بخصوص تحصیلات تکمیلی تاکید کرد.
 در این نشست همچنین بر همکاری بیشتر مسئولان دانشگاهی در این ترم با دانشجویان تاکید شد. همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور متناسب با شرایط برای مدیریت اوضاع در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری و تشکیل کمیته‌ای در ستاد وزارت علوم برای حل معضلات حقوقی دانشگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.
صحبت های دکتر حبیبی در نشست مجازی (وبینار) با وزیر علوم و معاونان وزارتخانه با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا در ۲۳ فروردین ماه ۹سال ۹۹
رئیس دانشگاه خوارزمی در این نشست گفت: آغاز فعالیت کلاسهای حضوری مستلزم دو آمادگی است 
🔷➖یکی آمادگی فیزیکی و اجرای دستورالعملهای ستاد کرونا به منظور بهداشت محیطهای دانشگاهی و بلا مانع بودن تجمعها در اماکن عمومی مثل کلاسها، خوابگاه، غذاخوری و سایر فعالیتهای دانشگاهی و 
🔷➖دوم آمادگی روحی حضور در این محیطها برای دانشجو، استادان و کارکنان و خانواده دانشجویان. بنا براین تا کسب چنین آمادگی کلاسها باید مجازی برگزار شود.

🔶➖دکتر حبیبی افزود؛ ایجاد فرصت برگزاری کلاسها بطور مجازی فرصتی استثنایی است تا جامعه دانشگاهی بتواند با آشنایی با این ظرفیت و جبران کلاسهای ترم جاری از آن در ماموریتهای آینده بیشتر استفاده کند.
دکتر حبیبی در پایان گزارشی از اقدامات دانشگاه برای توسعه و تقویت زیر ساختها به منظور تحت پوشش قراردادن تمام کلاسهای نظری ارایه داد و بر ضرورت حمایت مالی از این اقدامات تاکید نمود.
علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست مجازی گفت: 
در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های اجتماعی عادی را محدود کرده است، اگر به صورت فعال درخصوص راه‌اندازی و استفاده بهینه از آموزش‌های الکترونیکی در ارائه دروس دانشگاهی استفاده کنیم، این شرایط تهدید می‌تواند به یک فرصت استثنایی برای تحول در آموزش کشور و تقویت زیرساخت‌ها برای ارائه آموزش‌های متنوع غیرحضوری و بالا بردن سطح تاب‌آوری نظام آموزش عالی کشور در مواجهه با شرایط مشابه احتمالی در آینده شود.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2698 بار   |   دفعات چاپ: 233 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر