ورود به پنل کاربری

راهنمای جامع پست الکترونیک دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1399/2/10 | 
 


۱- پست الکترونیک دانشگاه.
۲- استفاده از سرور ایمیل جدید دانشگاه و مزایای آن.
۳- چگونه در خواست پست الکترونیک دهم .
۴- چگونه وارد پست الکترونیک دانشگاه شوم .
۵- چگونه کلمه عبور پست الکترونیک خود را تغییر دهم.
۶- چگونه در صورت فراموشی، کلمه عبور پست الکترونیک خود را بازیابی کنم.
۷- چگونه پست الکترونیک دانشگاهی خود در صورت لزوم پس از فارغ التحصیلی تمدید کنم.

۸- نحوه ارسال ایمیل دانشگاهی .
۹- چگونگی حذف ایمیل دانشگاهی
.
۱۰- پیش نویس ها در ایمیل دانشگاه.
۱۱- نحوه مشاهده میزان فضای اشغال شده در ایمیل.
۱۲- چگونه عکس پروفایل پست الکترونیک دانشگاهی خود را تغییر دهم.
۱۳- تنظیم امضا پست الکترونیک دانشگاه.
۱۴- چگونه طرح زمینه پست الکترونیک خود را تغییر دهم.
۱۵- ایمیل های اسپم .
۱۶- چگونه ایمیل اسپم ها دریافتی در صندوق ورودی خود (Inbox) را به مرکز فاوا اطلاع دهیم.
۱۷- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را به آدرس ایمیل های دیگر مانند یاهو یا جیمیل فوروارد کنیم.
۱۸- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را بر روی اپلیکیشن Mail  در ویندوز ۱۰ فعال کنم.
۱۹- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را در نرم افزار موبایل در Ios اضافه کنم .
۲۰- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را بر روی اپلیکیشن Mail در گوشی اندروید فعال کنم.
۲۱- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را در نرم افزار Outlook بر روی گوشی فعال کنم. 
۲۲- راهنمای تصویری درخواست، ورود و کار کردن با پست الکترونیک دانشگاه.
 
 

۱- پست الکترونیک دانشگاه:
در حال حاضر نسخه ایمیل سرور فعلی دانشگاه Exchange Server ۲۰۱۹ می باشد که جدیدترین ورژن ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت می باشد که جهت ارائه سرویس ایمیل دانشگاه استفاده می شود.
۲- استفاده از سرور ایمیل جدید دانشگاه و مزایای آن:
این مستند خلاصه ای از امکانات موجود در این سیستم می باشد .
- ادیتور متن قدرتمندتر
- هماهنگی کامل با محصولات شرکت مایکروسافت
- سرعت دسترسی بالاتر به ایمیل ها
- یکپارچگی کامل با برنامه Outlook
- گرافیک بهتر روابط وب و ....

۳- چگونه در خواست پست الکترونیک دهم :
ایمیل دانشگاهی قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا و اعضای محترم هیات علمی و کارکنان دانشگاه می باشد.
-در ابتدا وارد پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با آدرس (https://ict.khu.ac.ir/ شوید و مراحل زیر انتخاب شود:

  مراحل درخواست پست الکترونیکپرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir) https://ict.khu.ac.ir/files/site31/images/ICT/akx/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/fava4.jpgمن میخواهم ... https://ict.khu.ac.ir/files/site31/images/ICT/akx/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/fava4.jpgدرخواست پست الکترونیک دهم.
 

-در صفحه باز شده با مطالعه نکات ذکر شده فرم مربوطه را تکمیل و ارسال نمایید.
درخواست ایمیل، طی بررسی و صحت درخواست به ایمیل اضطراری وارد شده در فرم، ارسال می گردد.
 
۴- چگونه وارد پست الکترونیک دانشگاه شوم:
- با وارد نمودن آدرس https://mail.khu.ac.ir  وارد میل سرور دانشگاه شوید.


- نام کاربری و کلمه عبور ایمیل خود را وارد و بر روی   کلیک نمایید. در اولین ورود، صفحه ای نمایش داده می شود که باید زبان و منطقه زمانی خود را تنظیم نمایید.

پیشنهاد می گردد زبان خود را English و منطقه زمانی خود را Tehran (UTC+۰۳:۳۰) قرار دهید و در انتها بر روی عبارت  کلیک کنید.
پس از این مرحله وارد محیط ایمیل خود خواهید شد.

 
۵- چگونه کلمه عبور پست الکترونیک خود را تغییر دهم:
- در ابتدا جهت تغییر رمز عبور، به آدرس سایت ایمیل دانشگاهی مطابق شکل مراجعه نمایید و یوزر و پسورد فعلی خود را وارد نمایید .

 
- در قسمت تنظیمات گزینه Options را انتخاب نمایید.

- مطابق شکل از منوی General زیر منوی My Account،  گزینه Change Your Password انتخاب نمایید.
 
 
- برای تغییر پسورد مطابق شکل عمل نمایید.
 
۶- چگونه در صورت فراموشی، کلمه عبور پست الکترونیک خود را بازیابی کنم:
دارندگان ایمیل آکادمیک دانشگاه در صورت فراموشی رمز عبور خود به صورت زیر عمل نمایید.
پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات  من میخواهم .... رمزعبور پست الکترونیک خود را بازیابی کنم
 - در ایتدا به پرتال مرکز فناوری اطلاعات به آدرس (https://ict.khu.ac.ir) مراجعه و مطابق شکل عمل نمائید.
 

 
- "فرم درخواست بازیابی رمز عبور پست الکترونیک"  را تکمیل و ارسال نمایید .
 

۷- چگونه پست الکترونیک دانشگاهی خود در صورت لزوم پس از فارغ التحصیلی تمدید کنم:
طبق قوانین استفاده از پست الکترونیکی مرکز فاوا دانشگاه خوارزمی ، اعتبار اکانت ایمیل ایجاد شده، برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پس از پایان دوران تحصیلی و دانشجویان دکتری، یک سال پس از فراغت از تحصیل  می باشد.
در صورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی نیاز مبرم به ایمیل دانشگاهی داشته باشد فرم مربوطه طبق مراحل ذیل بایستی تکمیل گردد.


- در ابتدا وارد پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با آدرس (https://ict.khu.ac.ir/) شوید و مراحل زیر انتخاب شود:

درخواست تمدید پست الکترونیک دانشگاه پس از فارغ التحصیلی: پرتال مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict.khu.ac.ir) https://ict.khu.ac.ir/files/site31/images/ICT/akx/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/fava4.jpgمن میخواهم ... https://ict.khu.ac.ir/files/site31/images/ICT/akx/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/fava4.jpgپست الکترونیک دانشگاهی خود را پس از فارغ التحصیلی تمدید کنم. 

-در صفحه باز شده با مطالعه نکات ذکر شده فرم مربوطه را تکمیل و ارسال نمایید.
- پس از درخواست و چک کردن اطلاعات فرم ثبت نام با سیستم آموزشی گلستان، ایمیل مربوطه به مدت یک سال تمدید می گردد.
 
۸- نحوه ارسال ایمیل دانشگاهی :
برای ارسال ایمیل دانشگاهی به صورت ذیل عمل کنید:
- در ابتدا وارد ایمیل دانشگاهی خود شوید و بر روی کلیک کنید.

- همانند شکل زیر فیلد های مورد نظر را تکمیل و در انتها روی عبارت  کلیک نمایید.
 
۹- چگونگی حذف ایمیل دانشگاهی:
جهت حذف نمودن ایمیل های دریافتی در صندوق ورودی، ایمیل مورد نظر را همانند شکل زیر انتخاب و بر روی  کلیک کنید .

- همچنین جهت حذف همزمان چند ایمیل، بر روی ایمیل مورد نظر کلیک کنید و تیک کنار آن را انتخاب کنید سپس مطابق شکل بر روی  کلیک نمایید.

-با اینکار ایمیل های موردنظر به پوشه ی Delete Items منتقل می شوند. جهت حذف نمودن ایمیل ها به صورت قطعی بر روی فولدر Delete Items راست کلیک کرده و گزینه Empty را انتخاب کنید.

- همچنین جهت بازگرداندن ایمیل حذف شده بر روی ایمیل مورد نظر کلیک و گزینه Recover یاMove  را مطابق شکل انتخاب نمایید.

 

۱۰- پیش نویس ها در ایمیل دانشگاه:
پیش نویس چیست:ایمیل های ناقصی هستند که کامل نشده و در قسمت پیش نویس ذخیره میشود و شما میتوانید بعداً آن را کامل کنید.

- در ابتدا وارد سامانه ی ایمیل دانشگاهی به آدرس (https://mail.khu.ac.ir) شوید.
- نام کاربری و کلمه عبور خود را مانند شکل زیر وارد نمایید.

- با توجه به شکل مربوطه میتوانید به قسمت پیش نویس ها مراجعه کنید.

 

۱۱- نحوه مشاهده میزان فضای اشغال شده در ایمیل:
Setting➜ options➜General➜ My account➜Mailbox usage

-پس از ورود به ایمیل مطابق شکل زیر میزان فضای مورد استفاده و فضای کل ایمیل خود را مشاهده نمایید.
ابتدا وارد قسمت تنظیمات ایمیل شوید و گزینه Option را انتخاب نمایید.

- سپس ازقسمت General و گزینه My account فضای اشغال شده را مشاهده نمایید.

۱۲- چگونه عکس پروفایل پست الکترونیک دانشگاهی خود را تغییر دهم.
- در ابتدا وارد سامانه ی ایمیل دانشگاهی به آدرس (https://mail.khu.ac.ir) شوید.
- نام کاربری و کلمه عبور خود را مانند شکل زیر وارد نمایید.

- سپس با کلیک در قسمت مربوطه میتوانید مانند شکل زیر عکس خود را عوض کنید.
 
۱۳- تنظیم امضا پست الکترونیک دانشگاه:
- جهت تنظیم نمودن امضای ایمیل خود، پس از وارد شدن به ایمیل، مطابق با شکل زیر به محیط تنظیمات ایمیل وارد شوید.

 - مطابق شکل عمل نمایید .
 
۱۴- چگونه طرح زمینه پست الکترونیک خود را تغییر دهم:
- در ابتدا وارد سامانه ی ایمیل دانشگاهی به آدرس (https://mail.khu.ac.ir) شوید.
- نام کاربری و کلمه عبور خود را مانند شکل زیر وارد نمایید.

- سپس مانند شکل زیر عمل کنید و طرح زمینه خود را تغییر دهید.
 

 

۱۵- ایمیل های اسپم :
ایمیل هایی که توسط سیستم بصورت Spam شناسایی می شوند و یا ایمیل هایی که توسط شما بصورت Junk معرفی می شوند به فولدر Junk Email منتقل می شوند. جهت مشاهده آنها کافیست بر روی پوشه Junk Email کلیک نمایید. و جهت حذف کردن ایمیل های موجود در این بخش با انتخاب هر ایمیل بر روی کلیک نمایید.

۱۶- چگونه ایمیل اسپم ها دریافتی در صندوق ورودی خود (Inbox) را به مرکز فاوا اطلاع دهیم:
اساتید، کارمندان و دانشجویان گرامی با مراجعه به آدرس لینکmail.khu.ac.ir) )و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ، می توانند وارد حساب کاربری خود گردند و از ایمیل خود استفاده کنند.
در ایمیل سرور ، تمهیدات لازم درخصوص عدم دریافت ایمیل های غیراخلاقی، تهدید آمیز و یا نامرتبط در صندوق ورودی (inbox) صورت گرفته شده است .
 با اینحال درصورت دریافت ایمیل اسپم ها با ماهیت مشابه، با ارسال نمودن (Forward) ایمیل مربوطه به آدرس ایمیل Email_repkhu.ac.ir) ) مرکز فناوری را در این خصوص مطلع نمایید.

 
۱۷- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را به آدرس ایمیل های دیگر مانند یاهو یا جیمیل فوروارد کنیم:
- برای Auto Forward کردن ایمیل خود به آدرس ایمیل های دیگر مانند (جیمیل یا یاهو )مطابق شکل ذیل عمل نمایید.
- در ابتدا با وارد کردن آدرس https://mail.khu.ac.ir وارد ایمیل سرور دانشگاه شوید.

-نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد و بر روی کلیک و مطابق شکل ذیل عمل نمایید.
- از قسمت تنظیمات بر روی Options کلیک نمایید.

- در قسمت تنظیمات گزینه inbox and sweep rules را انتخاب کنید و از قسمت Inbox rules روی + کلیک کنید.
 

- در پنجره باز شده مطابق شکل زیر عمل نمایید .

- هنگام انتخاب کادر ۷ برای Auto forward کردن ایمیل مطابق شکل عمل نمایید.

- در پنجره ای که باز می شود آدرس ایمیل مورد نظر خود(جیمیل یا یاهو) را در قسمت مشخص شده جستجو و سپس Save نمایید .

- در پایان بر روی ok کلیک نمایید.


۱۸- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را بر روی اپلیکیشن Mail  در ویندوز ۱۰ فعال کنم:
- در ابتدا روی منوی استارت کلیک کنید تا به نمایش در بیاید.
- در میان اپلیکیشن هایی که در منوی استارت قرار دارند روی Mail کلیک کنید. اگر ایمیل در میان اپلیکیشن های شما وجود ندارد ، کلمه Mail را تایپ کنید تا نتیجه توسط کورتانا به نمایش در بیاید.

 
  - اگر این اولین بار است که وارد اپلیکیشن ایمیل می شوید با پیغام خوش آمدید مواجه خواهید شد. روی دکمه Get started کلیک کنید.

 
- از قسمت تنظیمات Manage accounts را  انتخاب نمایید.

- Add Account را انتخاب نماید و در پنجره کوچکی که باز می شود نام سایت ارائه دهنده سرویس ایمیل "Exchange" را انتخاب کنید. 

 - در مرحله بعد پسورد ایمیل خود را وارد و بر روی کلید Sign in کلیک نمایید .

 - مطابق شکل عمل نمایید و بر روی کلید Sign in کلیک نمایید .

 
 - در پنجره باز شده Advanced را انتخاب نمایید.

 - در این مرحله مجدد مطابق شکل عمل نمایید.

 - در پنجره باز شده Yes را انتخاب نمایید.

 - در آخرین مرحله دکمه Done را انتخاب نمایید و یک بار اپلیکیشن Mail  را ببندید و  مجدد وارد شوید.

 
۱۹- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را در نرم افزار موبایل در Ios اضافه کنم :
- جهت راه اندازی تنظیمات در آیفون ابتدا واردSettings  شوید.  
قسمتAccount & password  را باز کنید.
 -  در این پنجره Add Account  را بازکنید.
- گزینه ی Exchange را انتخاب نمایید.
- در مرحله ی بعد ایمیل دانشگاهی خود را وارد کنید.
 
 
- در مرحله ی بعد رمز ایمیل دانشگاهی خود را وارد کنید.
 
- مطابق تصویر آدرس اطلاعات را تکمیل نمایید.
 
- در مرحله ی بعد گزینه ی Save را انتخاب نمایید.
-در پایان ایمیل مورد نظرشما به نرم افزار اضافه گردید.



۲۰- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را بر روی اپلیکیشن Mail در گوشی اندروید فعال کنم:
ابتدا نرم افزار Mail  را بر روی گوشی خود باز و مطابق شکل عمل نمایید.

- مطابق تصویر  MICROSOFT EXCHANGE ACTIVESYNC را انتخاب نمایید.
- صفحه زیر باز می شود .

 
- تغییرات زیر در صفحه اعمال شود.
- پس از کلیک بر روی NEXT صفحات زیر نمایش داده می شود بر روی  OK کلیک کنید .





- پس از کلیک بر روی DONE وارد محیط ایمیل دانشگاهی خود می شویدکه پس از چند بار Refresh کردن ایمیل های صندوق ورودی نمایش داده می شود.

۲۱- چگونه ایمیل دانشگاهی خود را در نرم افزار Outlook بر روی گوشی فعال کنم:
 - جهت راه اندازی ابتدا نرم افزار Outlook را بر روی گوشی خود نصب کنید و سپس آن را باز و بر روی  کلیک نمایید .  

- سپس در کادر ۱ ایمیل دانشگاهی خود را وارد و بر روی کلیک نمایید.

-  در صفحه باز شده Exchange  را انتخاب نمایید.

- مرحله بعد مطابق شکل کادرهای مربوطه تکمیل و وارد ایمیل داشگاهی خود شوید.

۲۲- راهنمای تصویری درخواست، ورود و کار کردن با پست الکترونیک دانشگاه.
 

کلیدواژه ها: راهنما ایمیل دانشگاهی دانشگاه | راهنمای پست الکترونیک | ایمیل سازمانی دانشگاه | پست الکترونیک دانشگاه | راهنما پست الکترونیک دانشگاه خوارزمی |



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3540 بار   |   دفعات چاپ: 304 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر